100 MBit netkort på 10 MBit netværk
Fra : Niels Henriksen

Dato : 04-09-02 19:55

Hejsa

jeg skal koble min bærbare til et 10 MBit netværk. Det eneste netkort der er
i computeren er et 100 MBit. Kan man ændre noget på netkortet, så det kan
køre på netværket, eller skal jeg ud og købe et 10/100 netkort?

Niels

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-09-02 20:04

"Niels Henriksen" <niels@biggs.dk> wrote in message

> [...]
> i computeren er et 100 MBit. Kan man ændre noget på netkortet, så det kan
> køre på netværket, eller skal jeg ud og købe et 10/100 netkort?

Ja, køb et nyt netkort...

Troede ikke der var mange netkort, der var rene 100 meg :-/

Fra : Peter Ravn

Dato : 04-09-02 20:06

Nej bare sæt den til autodetect, så finder den selv ud af at køre 10 mbit-

--
Med Venlig Hilsen
Peter Ravn

Fra : Flemming Joensson

Dato : 04-09-02 20:12

"Peter Ravn" <(5500)peter@peter-ravn.com> wrote in

> Nej bare sæt den til autodetect, så finder den selv ud af at køre
> 10 mbit-

Ikke hvis det er et rent 100mbit, det skal være 10/100 for at den kan
det.

Flemming

Fra : Niels Henriksen

Dato : 05-09-02 07:29

> Ja, køb et nyt netkort...
Damn.... så må jeg ud og betale 400 kr.. suk

> Troede ikke der var mange netkort, der var rene 100 meg :-/

Havde det så bare været en stationær, så var det ok... men det er et
indbygget netkort i maskinen...

--
Niels

Fra : Jonathan Fromer

Dato : 05-09-02 07:53

Niels Henriksen wrote:

> Havde det så bare været en stationær, så var det ok... men det er et
> indbygget netkort i maskinen...

Hvad er det for en bærbar og hvilket netkort er det?

mvh. Jonathan

Fra : Niels Henriksen

Dato : 05-09-02 11:22

"Jonathan Fromer" <j_fromer@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er det for en bærbar og hvilket netkort er det?

Det er en IBM Thinkpad A30 og netkortet er et Intel Pro/100 VE

--
Niels Henriksen
bigtiger.dk - det vildeste webhotel

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-09-02 11:49

> Det er en IBM Thinkpad A30 og netkortet er et Intel Pro/100 VE

Intel netkort er 10/100 Mbps

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Niels Henriksen

Dato : 05-09-02 12:27

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Intel netkort er 10/100 Mbps

Hmm... jeg har lige kigget lidt på det og jeg kan sætte det til 10 Mbps/Half
(Full) Duplex. Kan det så godt køre 10 Mbit?

Fra : Peter Ravn

Dato : 05-09-02 12:53

Ja

--
Med Venlig Hilsen
Peter Ravn

Fra : Mogens

Dato : 05-09-02 13:00

On Thu, 5 Sep 2002 13:27:25 +0200, "Niels Henriksen" <niels@biggs.dk>
wrote:

>Hmm... jeg har lige kigget lidt på det og jeg kan sætte det til 10 Mbps/Half
>(Full) Duplex. Kan det så godt køre 10 Mbit?

Ja, det er jo det du kan sætte det til, så det kan det da.