netkort og en extra controller
Fra : Ivan

Dato : 04-09-02 18:44

Dav i Ng

Jeg mangle lidt HD plads og har ikke flere ledige IDE. Altså må der købes en
ekstra controller, ikk`.
Hvilket mærke? og til hvilken pris
jeg skal også have et extra netkort, hvilket bør jeg købe.

Hi
Ivan

Fra : Henning

Dato : 04-09-02 19:04

On Wed, 4 Sep 2002 19:44:17 +0200, "Ivan" <snubbisnuller@ofir.dk>
wrote:

>Dav i Ng
>
>Jeg mangle lidt HD plads og har ikke flere ledige IDE. Altså må der købes en
>ekstra controller, ikk`.

Næ - køb dig en større disk, og sælg den gamle

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Cacba

Dato : 04-09-02 19:35

> Næ - køb dig en større disk, og sælg den gamle

den metode kan man joikke blive ved med at bruge =)

har et I/O kort med 2 x IDE ATA 133.. dunno hvilket mærke.. kostede 299,- og
det kører perfekt..

Cacba Out..

Fra : jens**

Dato : 04-09-02 20:23

Cacba <cacba@cacba.dk> skrev i

> [...]
Du kan også bruge en USB2 HD.

Fra : Cacba

Dato : 04-09-02 20:26

> Du kan også bruge en USB2 HD.

bliver det ikke lidt dyrt i længden ?... og der har man jo ogsaa kun 2x -USB
som standard.. bruger 1 til mug os 1 til printer.. dvs man skal ogsaa have
et I/O kort..

Cacba Out..

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-09-02 08:20

"jens**" <jens_verner@hotmail.dk> wrote in message

> Cacba <cacba@cacba.dk> skrev i

> Du kan også bruge en USB2 HD.

> og

Prøv lige at rette dit indlæg lidt ind, så man kan se hvad du selv har
skrevet og hvad andre har skrevet. Det der er komplet ulæseligt.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-09-02 20:41

"Ivan" <snubbisnuller@ofir.dk> wrote in message
> Jeg mangle lidt HD plads og har ikke flere ledige IDE. Altså må der købes
en
> ekstra controller, ikk`.
> Hvilket mærke? og til hvilken pris

Køb en Adaptec ATA2400A og 4 ens IDE-diske. Kør RAID5 på dem. Controlleren
koster 3500,-

> jeg skal også have et extra netkort, hvilket bør jeg købe.

Intel EtherExpress Pro 100. Koster 3-400,- Fås ikke bedre.

Fra : Eh-Fniller

Dato : 05-09-02 12:42

Jesper G. Poulsen wrote:

> Køb en Adaptec ATA2400A og 4 ens IDE-diske. Kør RAID5 på dem. Controlleren
> [...]

hmmm.
Lidt dyrer pr disk end promise controlleren hos Midtdata, som koster
5400,- for 6 hd.... en anelse billigere.
http://www.midtdata.dk/indexmereinfo.asp?model=STRACK100

men hver sin smag ;)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-09-02 13:53

"Eh-Fniller" <en_skod@email.com> wrote in message
> Lidt dyrer pr disk end promise controlleren hos Midtdata, som koster
> 5400,- for 6 hd.... en anelse billigere.
> http://www.midtdata.dk/indexmereinfo.asp?model=STRACK100

http://www.midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=SX6000

3500,-

Fra : Ivan

Dato : 05-09-02 17:49

Mange tak for svar.

Det bliver nok, netkort: Intel EtherExpress Pro 100.
og det andet bliver nok: Adaptec ATA2400A

Endnu en gang, mange tak