Hvordan f... kan folk bare køre videre?!?
Fra : Majer

Dato : 04-09-02 15:54

Hej med jer!

Ja undskyld at jeg bander lidt i overskriften, men jeg bliver sgu så harm,
når jeg oplever sådan noget, som jeg oplevede i morges.

Jeg var lige mødt på arbejde, da en kollega kom styrtende og fortalte at der
lå en kat i græsrabbatten på vejen. Hun havde lige set til den, og den
blinkede med øjnene. Faktisk vidste ingen af os, hvad vi skulle gøre. Hun
blev hos ungerne (er i en spec.gr. i en børnehave), og jeg smuttede hen for
at se til katten. Der var faktisk ret mange biler der kørte lige forbi. Og
flere af dem så den, for de satte farten ned, men valge dog at køre videre.
Åh, det gør mig så rasende!! Der lå ganske rigtigt en kat. Jeg løb tilbage,
og ringede til et nærliggende dyrehospital, som henviste mig til Falck. En
Falckmand ringede tilbage 20 min. efter, for at få den præcisse destination
at vide. Han bekræftede i mobiltelefonen, at han var hos den grå kat nu. Jeg
nåede lige at fortælle ham, at jeg var meget glad for at det var rykket så
hurtigt ud, og over at jeg nu vidste at der var taget hånd om katten.

Men for f... siger jeg lige igen... tænk at man bare kan køre videre!!

Mange harme hilsner fra
--
Majer, som ville ønske at andre gjorde hvad der er deres pligt. Specielt til
den der kørte bilen!!

www.majer.dk

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-02 16:39

Hej Majer

Ja jeg forstår det heller ikke. Tænk bare på alle de katte som bliver kørt
ned og som har halsbånd med tlf.nr og alle de kvaler, som ejere gennemgår
for at finde deres kat....og endelig når de så gør....ja så ligger resterne
af katten ude på en vej. Det gør ubeskriveligt ondt....
Men det gør også ondt at tænke på vildkattene, der lider samme skæbne. Her
kan man virkelig sige, at ligegyldighed var rammen for deres skæbne fra
killing til....

Venlig hilsen

Gonzo

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 04-09-02 17:51

"Majer" <majbritt{REMOVE}@majer.dk> wrote in message
<snip en skrækkelig oplevelse>

Dejligt at du handlede!
Det er rigtig trist at folk bare kører forbi, men sådan er de altså bare -
åbenbart. Folk kan jo også finde på at ignorere en person, der falder om i
et supermarked (det oplevede min søster engang, da en ældre dame faldt om
foran hende)... så chancen for at de hjælper en kat er nok mindre. Vi har
fået Falks dyreambulances nummer gemt på vores mobil, og vi håber bare at vi
aldrig nogensinde får brug for det.
-Gitte

Fra : Broxgaard

Dato : 04-09-02 19:13

>Falks dyreambulances nummer

Hvad er det?? jeg har ikke kunne finde det

--
Med Venlig Hilsen
Miss Candy og Daniel

Fra : AEK

Dato : 04-09-02 20:02

"Broxgaard" <daniel@broxgaard.dk> skrev i en meddelelse >
>Falks dyreambulances nummer Hvad er det?? jeg har ikke kunne finde det

Hej Daniel !

Pudsigt nok , har jeg lige fundet siden, for at få lagt nummeret på min
mobil.
Du kan læse mere her :
http://www.falck.dk/Fakta/FalcksRedningskorps/Redning/Dyreredning/Dyrerednin
g.asp

Hvordan går det med Miss Candy ?

/ Anya.

Fra : AEK

Dato : 04-09-02 20:26

Det link vil altså IKKE fungere !

Men tlf.nr til Dyreambulancen er : 70 10 20 30

/ Anya

Fra : Broxgaard

Dato : 05-09-02 14:20

> Du kan læse mere her :

http://www.falck.dk/Fakta/FalcksRedningskorps/Redning/Dyreredning/Dyrerednin
> g.asp

Tak *S*

> Hvordan går det med Miss Candy ?

Det går godt med hende...

Fra : Mulle

Dato : 05-09-02 19:16

Bemærk at Falck "kun" tager sig af påkørte - ikke døde dyr/katte. Er
dyret=katten død, kommer de ikke...(de tager kun råvildt og "store dyr"
Jeg har mailet Falck flere gange uden at få svar på om det kan være rigtigt,
og hvor man så skal henvende sig....
Har senest idag spurgt hos Dyrenes Beskyttelse, der vender tilbage i næste
uge med et svar

--
Hilsen Mulle, Miv og MissRosa's mor

http://home8.inet.tele.dk/hei/killing.html