ATM Netkort
Fra : TheDevil

Dato : 04-09-02 16:08

Hej i NG

Jeg har lige fået installeret ADSL fra TDC med Siemens Skillefilter og
ADSL-modem.
Så er mit spørgsmål:
Man kan tilslutte ADSL-modem til et ATM-kort,
hvad er det ?
Tak på forhånd. . . . . . .

Fra : Robert Jensen

Dato : 04-09-02 18:11

"TheDevil" <thedevil@mail.dk> wrote in message
> [...]
> ADSL-modem.
> Så er mit spørgsmål:
> Man kan tilslutte ADSL-modem til et ATM-kort,

Hvad forskellen er ved jeg ikke præcist..men jeg havde tdc adsl dengang det
lige kom frem, og der fik jeg et atm netkort med.....det var dengang den
eneste måde man kunne få adsl via tdc.

tror personligt bare at der er en anderledes og lidt ældre form for
netkort...men ved det som sagt ikke.

har senere fåët deres ethernet løsning....og forkellen har ud ov meget
nemmere installetion været i hastighed.
med 256/128 havde jeg med atm max download på 28 og nu med ethernet 34-35.

mvh

Robert

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-09-02 18:29

"Robert Jensen" <fjerndette_robert@mail-online.dk> wrote in message
> tror personligt bare at der er en anderledes og lidt ældre form for
> netkort...men ved det som sagt ikke.

ATM er en transmissionsstandard, ligesom ethernet og TokenRing.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jonathan Fromer

Dato : 04-09-02 18:33

TheDevil wrote:
> Man kan tilslutte ADSL-modem til et ATM-kort,

Ja, hvis du har fået den udgave der skal bruges sammen med et
ATM-netkort...ellers skal du bare bruge et helt alm. ethernet-netkort.....

> hvad er det ?
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=atm

mvh. Jonathan