argh skod
Fra : wuffer

Dato : 04-09-02 15:38

igår da jeg sad og kiggede lidt i bios besluttede jeg mig for ik at
overclocke før jeg sku ha vandkøling. så alt blev sat ned. ville os
lige sætte volt til cpuen ned med det resultat at puteren ville ik
starte op bios blev reset men det hjalp ik bare sort skærm... ram
fejler ik noget grafikkort heller ik.. så er det vel kun bundkortet
eller cpu'en der er røget... men det burde da ik kunne lade sig gøre
ved at ændre på volt til cpu'en??? ka det være strømforsyningen??
hjælp ka ik klare mig uden puteren

mvh wuffer

Fra : fretur

Dato : 04-09-02 15:49

Prøv at pille netstikket til computeren fra, pil også stikket fra psu'en til
bundkortet fra, tag batteri ud, restet så bios i mindst 10 sec. Prøv så
igen.

Søren.

Fra : wuffer

Dato : 04-09-02 15:57

har jeg prøvet op til flere gange har ik hjulpet en skid...den opfører
sig nøjagtig som det første bundkort jeg fik som var defekt.. gider
absolut ik at sende det ind og vente 3-4uger igen på at få det tilbage

mvh wuffer

Fra : fretur

Dato : 04-09-02 18:00

Har du prøvet at splitte det hele ad, også at fjerne cpu fra bundkort,
derefter reset bios og samle det igen. Men lad være med at montere hardiske
og andre drev for at se om du kan komme ind i bios igen.

Fra : wuffer

Dato : 04-09-02 18:06

det har jeg faktisk prøvet der er vel størst sandsynlighed for at
det er bundkortet der er røget ik??? håber det...

mvh wuffer

Fra : Mogens

Dato : 04-09-02 18:52

On Wed, 04 Sep 2002 19:06:27 +0200, wuffer <wuffer@email.com> wrote:

>det har jeg faktisk prøvet der er vel størst sandsynlighed for at
>det er bundkortet der er røget ik??? håber det...

For lav strømstyrke til CPU'en burde ikke kunne
ødelægge noget, men hvis CPU'en ikke får nok
strøm til at kunne køre kan du naturligvis ikke
komme ind i BIOS'en igen og rette det.

Er du helt sikker på at du har fået nulstillet din BIOS
sådan som manualen til bundkortet beskriver det
skal gøres ? Sikkert ved at slukke for strømmen og
flytte en jumper på bundkortet. Det plejer nemlig at
være løsningen på det lille problem.

mvh Mogens

Fra : wuffer

Dato : 04-09-02 18:55

ja men jeg prøver senere iaften ska lige hjem til den først... håber
jeg ka få gang i den.... ellers må jeg ud og få fat i et nyt
bundbræt

mvh wuffer

Fra : | Gooz |

Dato : 04-09-02 19:11

Hej

Prøv at tage strømstik og batteri ud i 24 timer, og prøv derefter at starte
maskineriet.
Har selv være ude for noget ligende, hvor det ikke hjalp at resette BIOS'en
med en jumper.

Mvh
Daniel J.

----