Telefoni+internet+(måske kabeltv)
Fra : S@ndman

Dato : 04-09-02 12:15

Hejsa,

Vi er ikke en boligforening, men vi er 36 huse som ønsker billigere telefoni
osv...hvilke alternativer har vi i Holbæk...??

Jimmy

Fra : Chano Andersen

Dato : 05-09-02 00:37

On Wed, 4 Sep 2002 13:15:22 +0200, S@ndman <sandman@ofir.dk> enlightend everyone in dk.edb.internet.udbydere with:
> Vi er ikke en boligforening, men vi er 36 huse som ønsker billigere telefoni
> osv...hvilke alternativer har vi i Holbæk...??

Prøv at kontakte nogle af de firmaer der levere løsninger til
boligforeninger, det kan være de er med på ideen hvis alle 36 bliver koblet
på fra starten.

--
Chano Andersen (chano@mrfunny.yi.org)
MSN Messenger: chano_andersen@hotmail.com ICQ: 15377564

Fra : S@ndman

Dato : 05-09-02 07:30

"Chano Andersen" <spamtrap@mrfunny.yi.org> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Prøv at kontakte nogle af de firmaer der levere løsninger til
> boligforeninger, det kan være de er med på ideen hvis alle 36 bliver

Jeg har spurgt Kabelnettet.dk, har du andre forslag..??

Jimmy

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 05-09-02 11:11

> Jeg har spurgt Kabelnettet.dk, har du andre forslag..??

Her min forening snakkede jeg med en del af de firmaer der tilbyder bredbånd
og telefoni til boligforeninger. Der er en del, men de er ikke alle lige
seriøse.

Lige på stående fod kan jeg komme i tanke om:

Cirque
Kabelnettet
Internetklubben
Bredbandsbolaget
Arrownet
TeleLet

De første fire vragede jeg som mindre seriøse, og så var der de sidste to
tilbage, hvor vi valgte Arrownet, fordi TeleLets internettilbud var for
dårligt mht. pris og båndbredde. Til gengæld er deres telefoniløsning ret
god.

Arrownet skulle levere både internet og telefoni og gav lovning om tv. I
første omgang fik vi internet, og det var, og er, rigtig godt. De trak sig
så fra telefoni og tv, fordi de ville koncentrere om internet. Det var fint
nok, så vi gik tilbage til TeleLet, og de har just installeret en flatrate
telefoniløsning.

Så den kombination vi har med de to firmaer er ret perfekt. To rigtig gode
kompetencer på hvert sit felt.

Mht. tv har jeg droppet det. Det er alt for dyrt og teknologien kan endnu
ikke give den valgfrihed, jeg eftersøger i forhold til de omkostninger, der
er ved det udstyr, man skal have. Det skal ses i forhold til den store
pakke, vi pt. får med hybridnettet. Så, sandt at sige, bruger jeg ikke tid
på at undersøge tv-markedet, før der dukker noget op, som ikke er rene
luftkasteller serveret af glatte sælgere.

Med 36 boliger får du ikke nogen af de ovennævnte firmaer i tale. De ser
helst, at der er mindst hundrede hustande, så jeg ville snakke med en
naboejendom til at starte med, hvis du vil have telefoni. Hvis det kun er
internet, ville jeg få en eller to ADSL-linier fra Tiscali og selv trække
kabler. Så kan I komme ned på en flad halvtredser pr. husstand for en
udmærket internetadgeng.

Mark T. Gazel