Kan flere websites på samme server dele se~
Fra : Thomas Fagerholt

Dato : 04-09-02 10:52

Jeg er ved at lave en fælles portal for en type produkter. Jeg vil gerne
have en indkøbskurv på portalen, hvor man har alle indkøb i de tilknyttede
butikker.

Når man er færdig og skal afgive bestillingerne, skal man ryge til de
enkelte butikkers individuelle sider og gennemføre bestillingerne.

Alle websites ligger på samme server (IIS5) og bruger den samme database.

Det jeg søger er en sikker mulighed for at overføre data mellem
indkøbskurvene. Når jeg går til de individuelle sider får jeg en ny session
og kan derfor kun overføre data via querystring. Dette muliggør "hijacking"
så man ved at ændre på querystringen kan overtage andres indkøbskurv
Kan IISen sættes op til at dele sessioner eller er der en anden mulighed?

Mvh
Thomas

Fra : Tobias Hinnerup

Dato : 04-09-02 16:03

"Thomas Fagerholt" <fagerholt@ofir.dk> wrote in message

> [...]
> så man ved at ændre på querystringen kan overtage andres indkøbskurv
> Kan IISen sættes op til at dele sessioner eller er der en anden mulighed?

Du kan hash'e din URI'er ala http://www.hinnerup.net/2002/experiments/md5/

/Tobias

Fra : Jonas Astrup

Dato : 05-09-02 22:46

Thomas Fagerholt wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Kan IISen sættes op til at dele sessioner
> eller er der en anden mulighed?

Cookies?

Mvh
Jonas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas Fagerholt

Dato : 09-09-02 08:05

Tak for svarene.

Cookies går ikke da man ikke kan læse cookies fra et andet website.
Løsningen bliver nok en hash'ed querystring.

Thomas