gl. ram
Fra : 5750 giller

Dato : 04-09-02 09:43

er der på nogen måde man kan størrelses bestemme ram det drejer sig om gl 32
og 72 pins som jeg har en bunke af uden at vide hvad der er hvad, så det
ville være rart om der var en der viste hvordan man kunne oversætte det der
står på dem
hilsen Giller

Fra : Leony

Dato : 04-09-02 10:12

"5750 giller" <gilbert*REMOVE*@roenhave.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og 72 pins som jeg har en bunke af uden at vide hvad der er hvad, så det
> ville være rart om der var en der viste hvordan man kunne oversætte det

Måske du kan bruge denne side:
http://www.pdpsys.com/mem_man.htm
eller denne:
http://www.chipmunk.nl/DRAM/ChipManufacturers.htm

Du kan også prøve at søge på numrene i Google.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : News.tele.dk

Dato : 04-09-02 17:12

kunne evt. bare tælle antal kontaktflader på ram-printene :)

/b3nny

Fra : Jens Petersen

Dato : 04-09-02 20:51

On Wed, 4 Sep 2002 18:11:53 +0200, "News.tele.dk" <b3nny@tdcadsl.dk>
wrote:

>32
>der
>>

>kunne evt. bare tælle antal kontaktflader på ram-printene :)
>
>/b3nny

Hvor mange kontaktflader er der på en 2 MB blok og hvor mange er der
på en 4 MB blok?

--
Jens

Just nod if you can hear me.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-09-02 06:10

"Jens Petersen" <jp@c.dk> wrote in message

> Hvor mange kontaktflader er der på en 2 MB blok og hvor mange er der
> på en 4 MB blok?

Det samme antal. Men der er ikke samme antal på 30 pins og 72 pins RAM...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jens Petersen

Dato : 05-09-02 07:23

On Thu, 5 Sep 2002 07:09:43 +0200, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk> wrote:

>Det samme antal. Men der er ikke samme antal på 30 pins og 72 pins RAM...

Nemlig, og derfor er det noget ævl Benny skrev, men det var måske bare
hans måde at være morsom på.

--
Jens

How do they get Teflon to stick to the pan?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-09-02 12:03

> Nemlig, og derfor er det noget ævl Benny skrev, men det var måske bare
> hans måde at være morsom på.

Nej, det er en måde at finde ud af om der er tale om 30 pins eller 72 pins
RAM...

Fra : Jens Petersen

Dato : 05-09-02 15:25

On Thu, 5 Sep 2002 13:03:04 +0200, "Jesper G. Poulsen"

>Nej, det er en måde at finde ud af om der er tale om 30 pins eller 72 pins
>RAM...

Det var der vist ingen der rigtigt var i tvivl om hvordan man gjorde.

--
Jens

On Internet, no one can hear you scream.

Fra : HB Nielsen

Dato : 04-09-02 21:01

Er der mulighed for at bruge "gammel" ram i nyre computere?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-09-02 06:10

"HB Nielsen" <hb_nielsen@hotmail.com> wrote in message
> Er der mulighed for at bruge "gammel" ram i nyre computere?

Ja, hvis det passer i.