Tidlig fangst
Fra : Brian Kristensen

Dato : 20-02-01 20:39

Hej alle

Er vi ved at få syd/mellemeuropæiske tilstande her i Nordeuropa?

Man har på det seneste hørt, at der er blevet sat en svensk rekord for
fangsten af den eksotiske klumpfisk. Der er lige blevet fanget en
makrel i Øresund og i Irland er der indenfor det seneste år minimum
blevet fanget 2 stk. marlin.
I dag var det så min tur til at blive overrasket. Under sildefiskeri i
Århus Havn fangede jeg en hestemakrel. Selv om sommeren ville jeg have
karakteriseret det som værende en speciel fangst, men hvad er der gået
galt siden, at den stadig befinder sig i DK? Og ligefrem så langt inde
i Kattegat.

Er det den globale opvarmning, der er skyld i ovennævnte eksempler,
eller det blot eksempler på "freak of nature"?

Hilsen
Brian Kristensen
farkbk@hotmail.com
http://www.members.tripod.com/brian_kristensen/Startside.htm