Hastighed
Fra : Rasser

Dato : 04-09-02 08:09

Hej Ng.Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe men jeg prøver.
I et boligområde er der kommet kabel internet.
Det skulle være 4 Mbit. Hvis der er 330 brugere, hvor stor download
hastighed kan man så forvente.
Mvh Jens

Fra : Michael Østergaard

Dato : 04-09-02 08:23

> Det skulle være 4 Mbit. Hvis der er 330 brugere, hvor stor download
> hastighed kan man så forvente.

500 kilobyte, hvis der kun er en bruger, herefter bliver det vel delt lige
op i hvor mange brugere der er på nettet.

Michael

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 04-09-02 10:28

"Rasser" <jens.rasmussen@risoe.dk> skrev....

> Det skulle være 4 Mbit. Hvis der er 330 brugere, hvor stor download
> hastighed kan man så forvente.

Det er umuligt at sige noget om. Den vil typisk ligge mellem 1 og
450 KB/s.

Hvor mange brugere er på ad gangen og hvad bruger de nettet til? Hvor
mange forbindelser har hver bruger kørende ad gangen? Er der sat
båndbreddestyring op og hvor avanceret er den? Benyttes der en proxy
og hvor stor er dens kapacitet? Er der lukket for P2P, FTP eller
andet?

--
Kent Oldhøj

Fra : fretur

Dato : 04-09-02 11:34

"Rasser" <jens.rasmussen@risoe.dk> wrote in message
> [...]
> I et boligområde er der kommet kabel internet.
> Det skulle være 4 Mbit. Hvis der er 330 brugere, hvor stor download

Det er ikke kun interessant hvor mange der downloader ad gangen, det er
også væsentligt at det sted man henter fra også har sine begrænsninger. Ofte
vil man opleve at man kun kan hente med under 50 kilobyte/sec !!!!
Hvis man henter / sender indbyrdes er sagen en anden så vil man nemt kunne
opnå de høje hastigheder.

Hvis alle er på nettet samtidigt og browser eller downloader så vil i kun
have 1.5 kilobyte/sec per mand
Men dette må også siges at være usandsynligt.
Hastigheden vil altså kunne være alt lige fra 1.5 KB/sec til 500 KB/sec
Mit umiddelbare gæt er at ingen vil opleve hastigheder over 50 KB/sec,
hvilket svarer til at kun 1/10 henter data simultant.

Søren.

Fra : Rasser

Dato : 04-09-02 13:30

> [...]
> I et boligområde er der kommet kabel internet.
> Det skulle være 4 Mbit. Hvis der er 330 brugere, hvor stor download

Hej alle Tak for svarene
Mvh Jens