CD-RW Mr. Platinum
Fra : Oliver Nielsen

Dato : 04-09-02 06:08

Hvorfor kan jeg ikke få lov til at brænde på CD-rw skiver. Skal sådan
en skive formateres først?

Jeg bruger Easy Cd Creator. Den siger "could not find cd session" og
spytter cd'en ud. Det er en Platinum 80min/730MB, Com.Data.Cap 700MB.

Min brænder er en Plextor 4X/2X/20X.

Jeg har prøvet med en anden CD-rw skive men den siger det samme.

Nogen der kan hjælpe.

Fra : Martin S.

Dato : 04-09-02 07:03

"Oliver Nielsen" <stony1@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg bruger Easy Cd Creator. Den siger "could not find cd session" og
> spytter cd'en ud. Det er en Platinum 80min/730MB, Com.Data.Cap 700MB.

Har du prøvet med et andet brænder program som f.eks. Nero eller lign. ?
80min = 700 MB, det lyder nu som en mærkelig standard med de 730 MB skiver.

mvh. Martin S.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-09-02 07:13

"Martin S." <real_warhawk@hotmail[removedette].com> wrote in message
> 80min = 700 MB, det lyder nu som en mærkelig standard med de 730 MB
skiver.

Lead in fylder 30MB

FUT:dk.edb.hardware.drev.cd-rom

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-09-02 07:11

"Oliver Nielsen" <stony1@e-mail.dk> wrote in message
> Hvorfor kan jeg ikke få lov til at brænde på CD-rw skiver. Skal sådan
> en skive formateres først?

Gæt hvad den gruppe er til...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-09-02 07:14

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 04-09-02 08:55

> Gæt hvad den gruppe er til...

PLONK!

Gæt hvad den lyd betyder...

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 04-09-02 13:02

> PLONK!
>
> Gæt hvad den lyd betyder...

Nå. Så må du hellere plonke mig også, for jeg ville have
skrevet det samme.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 04-09-02 22:39

> Nå. Så må du hellere plonke mig også, for jeg ville have
> skrevet det samme.
>
> mvh
> Jeppe Seidelin Dam

Også på samme næsvise facon?
Folk skal hjælpes på en ordentlig måde.

Mvh.

Mads

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 04-09-02 10:53

Det lyder som om du har valgt at fortsætte en multisession, men den første
session mangler på disken.

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Oliver Nielsen

Dato : 04-09-02 17:37

"Michael Lund S rensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> wrote in message news:<QJkd9.51284$ww6.3773810@news010.worldonline.dk>...
> Det lyder som om du har valgt at fortsætte en multisession, men den første
> [...]

En multisession? JA den siger nemlig noget om could not find session.
Men hvad skal jeg gøre? Jeg har snakket med folk der har en rewritable
brænder, og de siger de smider cd'en i og brænder uden problemer.

Kan det have noget at sige at jeg har en SCSI Plextor brænder
4X/2X/20X?

På den Platinum står der at det er en "NEW 10X". Kan det have noget at
sige?

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 04-09-02 18:39

> Kan det have noget at sige at jeg har en SCSI Plextor brænder
> 4X/2X/20X?
>
> På den Platinum står der at det er en "NEW 10X". Kan det have noget at
> sige?

JA! Det siger det hele. Du kan ikke bruge 10x skiver eller andre High Speed
skiver til en gammel brænder. Find nogle gamle 1x-4x skiver.
--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 04-09-02 19:04

UPS Det gik for stærkt.
Det gælder kun RW skiver at du ikke kan benytte highspeed skiver i en gammel
brænder..
Almindelige R skiver kan du bruge næsten uanset hastighed.

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> wrote in
message news:Uyrd9.52214$ww6.3841989@news010.worldonline.dk...

Fra : Ivan

Dato : 04-09-02 19:21

snip

> JA! Det siger det hele. Du kan ikke bruge 10x skiver eller andre High
Speed
> skiver til en gammel brænder. Find nogle gamle 1x-4x skiver.

jeg kan ikke læse brændt skiver, noget der først er sket lige nu, har brændt
25 skiver(sliver 1-32x) men kan ikke nu. Kan det være det samme??

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 04-09-02 23:09

Nej.

Spørg i news:dk.edb.hardware.drev.cd-rom
FUT do
--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Oliver Nielsen

Dato : 05-09-02 06:10

"Michael Lund S rensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> wrote in message news:<Xvvd9.53268$ww6.3883644@news010.worldonline.dk>...
> Nej.
>
> Spørg i news:dk.edb.hardware.drev.cd-rom
> [...]

Tusind Tak Michael.

Men hvor finder jeg nogen gamle CD-RW skiver til 2X brændere? Bor i
Ålborg?
Alle computerbutikker sælger kun de nye. Jeg skal jo bare bruge en.

Men hvad er forskellen på at en CD-R 12X kan brændes i min Plextor? Og
en lidt mindre hurtigere Cd-RW skive ikke kan? Der sidder da den samme
laser i.

Hvor kan man læse mere om multisession og brænding i almindelighed?

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 05-09-02 10:15

> Tusind Tak Michael.
>
> Men hvor finder jeg nogen gamle CD-RW skiver til 2X brændere? Bor i
> Ålborg?

Aner det ikke. Jeg bor i Københavnstrup.

> [...]
>
> Men hvad er forskellen på at en CD-R 12X kan brændes i min Plextor? Og
> en lidt mindre hurtigere Cd-RW skive ikke kan? Der sidder da den samme

Pladernes følsomhed. En almindelig CD-R brændes ved et højt lysniveau, en
gammel RW ved et lavere niveau og de nye ved et endnu lavere lysniveau.
Brænderen kontrollere hvad den brænder, men får ikke noget tilbage på high
speed RW pladerne. Tidligere var der mange steder de ikke virkede.

> Hvor kan man læse mere om multisession og brænding i almindelighed?

Høøøø, hvis du bruger Nero er der en fin hjælpe funktion (endda på dansk),
men ellers er der udgivet lidt hæfter om brænding. Tjek bogladen eller
http://www.bibliotek.dk/avanceret.zap

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Oliver Nielsen

Dato : 09-09-02 17:49

Hej Michael

Jeg har fundet ud af at jeg godt kan brænde på en 4X RW skive.

Men hvad menes med "Import Session" under cd tools i Easy Cd Creator?