Temperatur i kabinettet?
Fra : Peter H. Bech

Dato : 03-09-02 22:54

Hej,

Jeg har et GeForce 4 4600 Ti som bliver lidt for varmt når jeg gamer og så'n
noget. Jeg har monteret en kraftigere blæser på kortet, men uden at det
køler det nok. Jeg kan f.eks. kun gennemføre 3Dmark 2001 SE hvis jeg åbner
kabinettet og lader en stor blæser blæse direkte ind på kortet. Det kan
selvfølgelig have noget med luftgennemstrømningen i kabinettet at gøre.
Jeg ringede til forhandleren og fortalte om mit problem, og han var 100%
sikker på at det havde noget med det at gøre. Han spurgte hvor varmt mit
bundkort var. "40 grader" sagde jeg. "Sig mig bor du i en sauna? Det er ALT
for varmt" sagde han.
Så mit spørgsmål til jer kloge hoveder er: Er 40 grader ALT for varmt for et
bundkort?
Bundkortets temperatur må jo så afspejle lufttemperaturen i kabinettet, ik'?

På forhånd tak for alle svarene
Peter

Fra : Anders Lund

Dato : 04-09-02 05:35

Peter H. Bech wrote:
> [...]
> 40 grader ALT for varmt for et bundkort?
> Bundkortets temperatur må jo så afspejle lufttemperaturen i

Er du sikker på at det ikke er din CPU som laver ged. Og jo,
luftgennemstrømning er et must. Ellers ckirkulere den bare det samme luft
ind forbi køleren hele tiden.

--
Anders Lund - spam2002q3@andersonline.dk
OE-QuoteFix - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Peter H. Bech

Dato : 04-09-02 11:02

Min CPU temp ligger på 57 grader.
Selv hvis jeg tager sidelågen af mit kabinet, og lader den stå åben, bliver
det stadig for varmt for den.

/Peter

Fra : Martin K

Dato : 04-09-02 17:07

Peter H. Bech wrote:
> Min CPU temp ligger på 57 grader.
> Selv hvis jeg tager sidelågen af mit kabinet, og lader den stå åben,
> bliver det stadig for varmt for den.

Det gør min også. XP1700+ bliver 55 i idle og 60 i full load. Mobo-temp. er
40, men det er smadder stabilt og kører uden problemer...

Er du ikke venlig at svare under det du svarer på?

--
Martin K

Fra : Claus Madsen

Dato : 05-09-02 09:49

Peter H. Bech wrote:
> Min CPU temp ligger på 57 grader.
> Selv hvis jeg tager sidelågen af mit kabinet, og lader den stå åben, bliver
> det stadig for varmt for den.

Min TBird 1GHz ligger også mellem 53-60 grader, hvor kabinet-temp. er
mellem 36-41 grader (bruger støjsvage blæsere). Hvis du har lidt diske
og diverse drev kan temp. sagtens snige sig op...bør dog ikke give
problemer...

Er du sikker på, at den eftermonterede blæser er monteret korrekt?

/CM

Fra : Peter H. Bech

Dato : 05-09-02 12:07

"Claus Madsen" <clamad@_NOSPAM_hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> problemer...
>
> Er du sikker på, at den eftermonterede blæser er monteret korrekt?

Ja. Jeg har sågar monteret RAM kølere på kortet. Der er vel ikke andet at
gøre end at prøve at sætte kortet i en kammerats maskine, for så at se om
det samme sker. Gør det det, må det jo så være kortet der er fejl på, uanset
hvad min forhandler prøver at bilde mig ind.

/Peter

Fra : Martin Sjøberg

Dato : 06-09-02 10:09

> Min CPU temp ligger på 57 grader.
> Selv hvis jeg tager sidelågen af mit kabinet, og lader den stå åben,
bliver
> det stadig for varmt for den.

Min CPU ligger konstant på 51 grader, mobotemp er 32, mens kabinettet er 23
grader. Det viser blot, at mobotemp ikke altid er lig med kabinettemp. Helt
sikkert ikke, hvis man har ordenligt luftgennemstrømning.

Hop f.eks. her ind: http://www.casemodding.dk/120mmblowhole.php og check
hvad de gør.

Fra : Peter H. Bech

Dato : 06-09-02 12:42

"Martin Sjøberg" <martin@sjoeberg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Helt
> sikkert ikke, hvis man har ordenligt luftgennemstrømning.

Tak. Ved du om der findes steder/firmaer som udføre modding mod betaling?
/Peter

Fra : Martin Sjøberg

Dato : 07-09-02 18:16

> Tak. Ved du om der findes steder/firmaer som udføre modding mod
betaling?
> /Peter

Det tror jeg ærligt talt ikke, at der er. Du kan muligvis spørge hos
din lokale computerbiks, om det er et projekt de vil klare for dig,
men casemodding er vist mere en hobby end noget rent praktisk
anvendeligt. Det er da rigtigt, at køling i kabinettet er praktisk
anvendeligt, men de fleste der har problemer med det, køber vel et
serverkabinet med indbyggede blæsere.

Fra : Anders Lund

Dato : 07-09-02 18:42

Peter H. Bech wrote:

> Tak. Ved du om der findes steder/firmaer som udføre modding mod betaling?
> /Peter

Sådan havde jeg det også lige i starten. (at jeg ville have nogen til at
lave det). Men så fandt jeg ud af at min onkel havde sådan en Dremmel og så
skar jeg nogle huller i mit kabinet og satte nogle blæsere i.

Som Martin skriver, så er det vist noget hobby noget... men det kan da godt
være at der er nogen som gider at lave noget for dig. Måske kan du sammen
med en ven lave det.
Det sværeste er faktisk at komme i gang.

--
Anders Lund - spam2002q3@andersonline.dk
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Martin Sjøberg

Dato : 07-09-02 20:15

> [...]
sammen
> med en ven lave det.
> Det sværeste er faktisk at komme i gang.

Jeg har iøvrigt MANGE gange overvejet at prøve... men initiativet har
ligesom manglet. Nogle af resultaterne og idéerne på
www.casemodding.dk er ret gode.

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 20-09-02 05:05

Martin Sjøberg wrote:

> Jeg har iøvrigt MANGE gange overvejet at prøve... men initiativet har
> ligesom manglet. Nogle af resultaterne og idéerne på
> www.casemodding.dk er ret gode.

Nemlig,det sværeste er at komme igang.
Men det tager såmænd ikke så lang tid,når man har startet.

Mvh. Henrik

Fra : morten.t.bramsen

Dato : 02-04-03 12:00

"Peter H. Bech" skrev d. 03-09-02 22:54 dette indlæg :
> [...]
for et
> bundkort?
> Bundkortets temperatur må jo så afspejle lufttemperaturen i

Hej Peter.
De 40 greader på bundkortet er IKKE bundkortet, men CHIPSÆTTET, Det kan
også tåle at blive ca. 95'C grader varmt.

mh morten

http://www.kandu.dk/