Computer slukker efter 4 sek
Fra : Jacob Voigt

Dato : 03-09-02 20:54

Når jeg starter min computer går der ca. 4-5 sek så kommer der et beeep
(lidt længere end et normalt opstartsbeep). Og så slukker computeren.
Hvad kan der være galt - er det mon en løs forbindelse eller bundkortet (Et
ASUS a7v-133 m/RAID controller). Det er ikke CPU'en eller RAM'en. Da de
virker i min anden computer. Jeg er ved at blive desperat.. På forhånd mange
tak.

Jacob Voigt Larsen
voigt@larsen.mail.dk

Fra : Cinnober

Dato : 03-09-02 22:19

Jacob Voigt <xvoigt@larsen.mail.dk> skrev i
> [...]
> ASUS a7v-133 m/RAID controller). Det er ikke CPU'en eller RAM'en. Da de
> virker i min anden computer. Jeg er ved at blive desperat.. På forhånd

Er du sikker på din CPU køler sidder ordentligt????og at den
kører????Beep´et kunne tyde på at den er sat i bios til at komme med
advarsels beep og tilsidst lukke pc´en når den bliver for varm (hvis denne
funktion er tilstede)

Fra : Lovegreen

Dato : 03-09-02 22:33

Da jeg skiftede til en Silent Viking køler på mit
havde jeg vist samme problem.
Beepet er kommer fordi bios tjekker om cpu-blæseren
kører hurtigt nok.
Fx. Silent Viking kører vist nok 2000-2500 omdr. og det
er nok til at bios tror den er "helt gal"...
Jeg kan ikke lige huske hvad funktionen hedder, men den
findes i bios.

mvh
Lars

lovegreen AT it DOT dk