Er det et godt køb??
Fra : The Duck

Dato : 03-09-02 20:15

Hej NG

Får jeg noget for pengende ved at købe denne computer???

Processor AMD Athlon Thoroughbred XP 2200+ (1800MHz)
Bundkort Asus A7S333 SIS745, Socket A
Ram 256MB PC 2700 Ram
Grafik Geforce 4 MX440 64mb ddr ram, m. tv-out
Harddisk 40GB Maxtor D740X 7200Rpm
Speaker Creative SBS 15
Diskdrev 1,44MB 3,5"
Dvddrev 16/48 LG DVD
Keyboard Cycon Keyboard - Win tast. - PS/2
Mus Std. Mus m. Scroll
Kabinet Codegen ATX miditower kab 300W
Garanti 2 års reklamationsret
Pris med moms 5.895 kr.

Eller kan man få noget bedre til ca samme pris (6000)

Hilsen

The Duck

Fra : Leony

Dato : 04-09-02 07:58

"The Duck" <snakeeye105@hotmail.com-RemoveThis-> skrev i en meddelelse

> Får jeg noget for pengende ved at købe denne computer???

Det kommer an på hvad du skal bruge den til.
Hvis du er hardcore gamer, så skal du nok finde et andet grafikkort.
Mus, tastatur og kabinet er måske ting der kunne gøres bedre, men så stiger
prisen jo desværre også.
Alt i alt synes jeg den lyder rimelig fornuftig til prisen. Jeg har dog ikke
checket nogle alternativer.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Søren

Dato : 04-09-02 09:41

> [...]
> Diskdrev 1,44MB 3,5"
> Dvddrev 16/48 LG DVD
> Keyboard Cycon Keyboard - Win tast. - PS/2

Gode valg som du senere kan opgradere og udskifte uden det koster dig det vilde.
Jeg ville idag starte med en stang 512MB Ram, og en 80GB HD koster kun ca. 300kr.mere end 40GB.
Et Geforce 4 ti4200 128MB ville du måske nok også have glæde af i lidt længere tid.

M.v.h Søren

Fra : Martin K

Dato : 04-09-02 17:00

> [...]
> HD koster kun ca. 300kr.mere end 40GB. Et Geforce 4 ti4200 128MB
> ville du måske nok også have glæde af i lidt længere tid.

Fuldkommen enig i ovenstående betragtninger

--
Martin K

Fra : o&u

Dato : 04-09-02 10:08

On Tue, 3 Sep 2002 21:15:18 +0200, "The Duck"
<snakeeye105@hotmail.com-RemoveThis-> wrote:

> [...]
>Garanti 2 års reklamationsret
>Pris med moms 5.895 kr.
>
>Eller kan man få noget bedre til ca samme pris (6000)

Jo, gode valg. Måske ville jeg overveje en western digital 80Gb med 8
Mbyte cache. Det kan mærkes.
Synd med sådan et skod kabinet !
Dette anbefales (bruger selv et):
http://www.pc-netto.dk/default.asp?ProductGuid=SX630%20EC

mvh

John

Fra : Martin K

Dato : 04-09-02 17:02

o&u wrote:
> Dette anbefales (bruger selv et):
> http://www.pc-netto.dk/default.asp?ProductGuid=SX630%20EC

Det ser sq meget fedt ud. Lader til at de har taget det bedste fra de fleste
kabinetter.
- God størrelse
- Chieftec eller Thermal Take løsninger
- Ingen frontlåge
- Fin farve, man nemt kan få til at passe med diverse drev...

--
Martin K

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 04-09-02 12:21

The Duck wrote:
> [...]
> Diskdrev 1,44MB 3,5"
> Dvddrev 16/48 LG DVD
> Keyboard Cycon Keyboard - Win tast. - PS/2

Jeg ville vælge en 2000+ i stedet og bruge pengene på bedre mus og tastatur,
det er trodsalt dem du skal side og arbejde med! Et godt tastatur og en god
mus er utrolig rart at arbejde med.... man kan sagtens få et godt logitech
tastatur til 200kr og ligeså med mus!

Jeg er også ening i at kabinettet er for dårligt.... eller rettere
Strømforsyningen i kabinettet kan måske give problemer, den er ikke af den
bedste kvalitet, hvilket kan give problemer da din CPU bruget forholdsvis
meget effekt.

Og, ja et GF4 TI4200 er langt mere langtidsholdbart!!

Brug de extra penge med det samme, så er du fri for opdateringer senere!!!

mvh
Anders Lorentzen

Fra : Søren

Dato : 04-09-02 15:18

> [...]
> bedste kvalitet, hvilket kan give problemer da din CPU bruget forholdsvis

AMD Athlon Thoroughbred XP 2200+ er en 0.13 micron processor som har Maximum Power Dissipation på 67.9W. Athlon Palomino XP-2000+ på
70W.
Min gamle Tbird-1.4G på 72W kører fint med en Codegen 300W strømforsyningen.

http://users.erols.com/chare/elec.htm

M.v.h Søren

Fra : Leony

Dato : 05-09-02 08:53

"Søren" <briskat@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> AMD Athlon Thoroughbred XP 2200+ er en 0.13 micron processor som har
Maximum Power Dissipation på 67.9W. Athlon Palomino XP-2000+ på
> 70W.

Jeg har altid troet at det tal var hvor meget varme de afgav og ikke hvor
meget strøm de brugte.
De fleste steder kalder de det bare max heat dissipation.
Jeg vil dog ikke udelukke at jeg tager fejl.

Fra : Søren

Dato : 05-09-02 13:56

> Jeg har altid troet at det tal var hvor meget varme de afgav og ikke hvor
> meget strøm de brugte.
> De fleste steder kalder de det bare max heat dissipation.
> Jeg vil dog ikke udelukke at jeg tager fejl.

Core Voltage * Maximum Core Amperage = Maximum Watt
Det giver også et tal om hvor meget varme de afgiver og
hvor meget strøm de bruger.

M.v.h Søren

Fra : Leony

Dato : 06-09-02 06:41

"Søren" <briskat@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Core Voltage * Maximum Core Amperage = Maximum Watt
> Det giver også et tal om hvor meget varme de afgiver og
> hvor meget strøm de bruger.

Hvad er så hvad. Varme og strøm.
Eller er begge dækket af det samme tal (Maximum Watt).