Hvor skal jeg henvise til "images" ???
Fra : KGB

Dato : 03-09-02 20:07

Jeg fatter det simpelthen ikke.
(PS: Jeg er totalt newbee)

Et eller andet sted i scriptet skal jeg henvise til mappen images. Men HVOR
???

Mappen "Images" ligger i roden på serveren, hvor også denne php-fil ligger.
Selve index-et (HTML-forsiden) henter så dette php script, men det eneste
der sker, er at den fortæller mig at jeg skal henvise til billeder ?!?!?!

php-filen er uploadet i news:dk.binaer

På forhånd tak.

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 03-09-02 22:08

KGB skrev: (messageID: <news:al30u0$olo$1@news.cybercity.dk>)

> Et eller andet sted i scriptet skal jeg henvise til mappen images. Men
> HVOR ???

Prøv at definere variablen $Path_To_Images i starten af din .php fil
(efter <? ). Skriv f.eks.:

$Path_To_Images="Images/";

eller:

$Path_To_Images="http://www.ditdomæne.dk/Images/";

Dog undrer jeg mig en anelse over filens opbygning. Hvor har du den fra?
Fulgte der ikke en vejledning med?

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/

Fra : KGB

Dato : 03-09-02 23:09

"Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net> skrev i en meddelelse

> Prøv at definere variablen $Path_To_Images i starten af din .php fil
> [...]

Tak, prøver

--- prøvede ...

- Jeg kan SIMPELTHEN ikke få det til at virke
Slettede den der javablok der hele tiden poppede op og bad mig indsætte link
til images ... det fik jeg ikke meget mere ud af, men efter at have sat den
tilbage popper den ikke op mere.

Nu skriver den i stedet:
Parse error: parse error, unexpected T_VARIABLE, expecting ',' or ';' in
/www/sprof.dk/web/countdown.php on line 38

Linie 38 ser således ud:
$Use=substr($Days, $b,1);

Blev jeg ikke klogere af, gjorde I ?
Uploader den nye fil i binaer igen

Har den fra http://www.silkphp.com/product_display.php?ProdID=3

> Fulgte der ikke en vejledning med?

Nix, ingen vejledning ud over filen der bliver oprettet når man har
specificeret datoen.

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Tinky Winky

Dato : 04-09-02 19:48

> [...]
> Parse error: parse error, unexpected T_VARIABLE, expecting ',' or ';' in
> /www/sprof.dk/web/countdown.php on line 38

Du mangler sikkert et semikolon, eller har rykket rundt på nogle linjer.

> Linie 38 ser således ud:
> $Use=substr($Days, $b,1);
>
> Blev jeg ikke klogere af, gjorde I ?
> Uploader den nye fil i binaer igen

> Har den fra http://www.silkphp.com/product_display.php?ProdID=3

Det ser ud til at du bare skal tilføje følgende i starten af filen, fx linje
2:
$Path_To_Images = "http://www.minside.dk/abc/billeder/";

Prøv at hente en "ren", ny fil igen og indsæt oventående. Hvad sker der så?

Fra : KGB

Dato : 05-09-02 19:58

Tak, jeg prøver og vender tilbage når jeg har prøvet ... Men der er
midlertidige problemer med serveren så ...

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Ulrik Henneberg

Dato : 14-10-02 15:13

On Tue, 3 Sep 2002 21:07:02 +0200, "KGB" <KGBNSA@HOTMAIL.COM> wrote:

>Jeg fatter det simpelthen ikke.
>(PS: Jeg er totalt newbee)

Det gør jeg heller ikke, for jeg er også newbee, men du kan prøve det
her.
Har nu lige fået nys om et nyt program som jeg er igang med.
Program siger jeg, det er et PHP-script der laver et såkaldt dynamisk
fotogalleri. Når det er installeret er det nemt at bruge, så skal du
bare ftp'e dine billeder op i album-folderen og så søge efter nye
billeder, så klarer scriptet resten.

Læs mere i dette forum.
http://www.fotokritik.dk/?x=/forumvis.html_id3=901&fid=1

Her kan du se en demo.
http://subii.dk/foto/

Her kan du downloade den danske version.
http://www.subii.dk/coppermine-1.0RC1_da.zip

Det er Jan Laugesen fra subii.dk du skal takke for den danske version.

Til med er programmet ind under GNU.
("This program is free software; you can redistribute it and/or modify
it under the terms of the GNU General Public License as published by
the Free Software Foundation")

Ikke så dårligt af et program der er skide godt.

Ang. opsætning kan du hente hjælp på dette sites forum.
http://chezgreg.net/coppermine/
Det er dem der står bag scriptet.

Håber det kan hjælpe dig hvis du ikke får det andet til at virke.

Mvh. Ulrik
The Place of the Kartoffelwoman, second edition.
www.ulrikhenneberg.dk