Indhold af de enkelte tråde
Fra : Mikael Jensen

Dato : 03-09-02 19:21

Jeg ved ikke om jeg er den eneste, der har lagt mærke til det den seneste
tid. Kan det virkelig passe, at en tråd skal ødelægges af bagateller?

Her tænker jeg på stavefejl, REGNEfejl osv

Det er vel i bund og grund hensigten med indlægget, der er det vigtigste, hm
måske er det bare mig, der kan tilgodese folk retten til at skrive forkert
og så videre.....

Over and Out....
__________________________________________________________________ Mikael
Jensen ICQ#: 100550083 Current ICQ status: + More ways to contact me i See
more about me:

Fra : Niels Aage Schmidt

Dato : 04-09-02 06:20

"Mikael Jensen" <mikaeljensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
hm
> måske er det bare mig, der kan tilgodese folk retten til at skrive forkert

Helt enig, når der ikke er tale om meningsforstyrrende fejl! Man må ikke
kunne være i tvivl om indholdet:
Det uklart skrevne er det uklart tænkte. (Let ombygget citat)

vh

Niels Aage

Fra : Niels Aage Schmidt

Dato : 05-09-02 12:49

> [...]
hm
> måske er det bare mig, der kan tilgodese folk retten til at skrive forkert

Hensigten skal dog være klart at forstå, ellers må man spørge/bede om
forklaring.

Med en let omskrivning:
Det dunkelt skrevne er det dunkelt tænkte!
I en newsgroup er vi hen´vist til det skriftlige udtryk. Derfor skal vi
klart kunne udtrykke det vi mener. Bortset fra det, er jeg enig i, at der
spildes mange kræfter på at "misforstå" (af og til også med vilje)
Det sker, når der kommer personlige angreb.

venlig hilsen Niels Aage