Hjemmeside om psykisk sygdom
Fra : Bodil Gandsager

Dato : 03-09-02 18:13

Vores søn har været psykisk syg i 5 år. I de 5 år har jeg læst en masse. Jeg
besluttede mig for at finde de positive historier. I begyndelsen var det
meget svært, der var næsten ingen. Nu er der flere, der tror på, at man kan
få et godt liv, selvom man er røget ind i store psykiske problemer.

De ting, jeg har fundet frem, har jeg udgivet på en hjemmeside
www.saarbart-sind.dk . Det er med denne side mit formål at kæmpe for bedre
behandling af psykisk syge.

Det er ikke mit formål, at pårørende selv skal lege behandlere, det er for
svært. Det er formålet at oplyse om, hvilke behandlingsmetoder, der er
nogle, der siger, der virker, så man kan opsøge disse/stille krav. Det er
også mit formål at få pårørende og andre til at gøre små ting, som de kan
bidrage med, således at systemet siger: "De vil godt selv gøre noget, så vil
vi gerne hjælpe." Det er desuden mit formål at fastholde politikere i det,
som de siger.

Psykoterapien lider under, at den ingen reklamemidler har modsat medicin,
hvor medicinalvirksomheder har klare økonomiske interesser. Derfor må vi
pårørende nu til gratis at udføre noget af den reklame m.m., som
medicinalindustrien betaler for at få. Skovhus Venner - en forening, der
netop nu arbejder meget ihærdigt og målbevidst på at redde Skovhus, men som
hellere vil bruge energien positivt på at udbrede gode behandlingsmetoder -
og min hjemmeside er en begyndelse.

Sidst men ikke mindst håber jeg på at få nogle tilbud om hjælp til konkrete
personer f.eks. i form af tilbud om samvær en gang imellem, ideer m.m.
Hernede i vores amt gemmer de pårørende sig ofte, andre siger, at de ikke
har lyst til at komme til flere foredrag om psykisk sygdom, de vil.

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 03-09-02 22:22

"Bodil Gandsager" <gandsager@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> få et godt liv, selvom man er røget ind i store psykiske problemer.
>
> De ting, jeg har fundet frem, har jeg udgivet på en hjemmeside

Hej

Umiddelbart en god og sober hjemmeside - også overskuelig.
VH Birgitte