Underlig "Unknown Hardware Error" ved XP o~
Fra : KNL DtP

Dato : 03-09-02 16:35

Hej!

Har lige fået ny computer:

MSI KT3 Ultra 2
AMD XP 2000
512 Mb DDR
ATi Radeon DDR
Hauppauge PCI WinTV
10/100 netkort

Installerer XP Pro DK, og alt går fint indtil XP skal startes rigtigt op for første.
Der hvor den burde vise XP logo og den der NightRider-bar, kommer der efter blot 5
sek. blå skærm med følgende meddelelse:

0000221 Unknown Hardware Error systemroot\system32\nldll.dll

Jeg har forsøgt at pille alle kort på nær grafik ud - har installeret XP total 5
gange nu... den er bare dead-man.

Nogen go'e forslag??

--
MVH

Kristian

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 03-09-02 17:18

KNL DtP skrev: (messageID: <news:al2kql$8d5$1@news.cybercity.dk>)

> [...]
>
> Jeg har forsøgt at pille alle kort på nær grafik ud - har installeret
> XP total 5 gange nu... den er bare dead-man.

Læs lidt på:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;q314474&

Det tyder altså på en hardwarefejl eller et seriøst kompatibilitetsproblem.
Jeg antager, at der skulle stå "ntdll.dll" i fejlmeddelelsen - i så fald
kan du prøve at læse de mange sider igennem, der omhandler fejl med denne
dll:

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=da&querytime=wC&q=%22ntdll%2Edll%22

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/

Fra : KNL DtP

Dato : 03-09-02 17:24

"Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net> skrev i en meddelelse

> Det tyder altså på en hardwarefejl eller et seriøst kompatibilitetsproblem.

Jeg havde flyttet det hele over i den gamle computer, men prøvede så lige én gang
til - flyttede kun grafikkortet over, og der hvor den bare døde hver gang ... gik den
videre med installationen, som var ved at være afsluttet. Det eneste jeg kan se der
kan have løst problemet er, at grafikkortet ikke har været sat helt korrekt i. Det er
jo den eneste faktor, som jeg har ændret på.

What-ever - så længe det køre, så er jeg glad

MVH

Kristian