Fejlmedelelse: "Der er ikke hukommelse nok~
Fra : cws

Dato : 03-09-02 14:02

Hej.

Jeg har fået et problem i Word:

Jeg har en skabelon med et indscannet billede i sidehovedet. Når jeg vil
udskrive det får jeg flg. fejlmeddelelse:

"Der er ikke hukommelse nok til at vise den valgte skrifttype"

Hvad gør jeg for at slippe af med denne trælse blokering.

Carsten.

Fra : Madsen

Dato : 03-09-02 14:21

cws skrev:

> "Der er ikke hukommelse nok til at vise den valgte skrifttype"
>
> Hvad gør jeg for at slippe af med denne trælse blokering.

Installerer mere RAM.
Vil du have et bedre svar, så må du komme med lidt mere information
om dit system.

Madsen.

Fra : SYSADM

Dato : 03-09-02 17:51

Hej Madsen

Det er nok ikke lige RAM der mangler, thi der er 256 MB, og det er en 800MhZ
processor.

Jeg har een gang tidligere haft samme fejl, men desværre kan jeg ikke huske
hvad det var jeg skulle ændre i printeropsætningen for at problemet blev
løst.

Carsten.

Fra : fretur

Dato : 04-09-02 14:57

> Installerer mere RAM.
> Vil du have et bedre svar, så må du komme med lidt mere information
> om dit system.

Man installerer da ikke mere ram fordi man har et software/logisk problem
gør man ?

Søren.

Fra : Madsen

Dato : 04-09-02 19:33

fretur skrev:

> Man installerer da ikke mere ram fordi man har et software/logisk
> problem gør man ?

Hvis programmet beder om mere RAM, så må man vel i første omgang
regne med at det er årsagen, medmindre man kan regne ud at det må
være en fejlmeddelelse. Jeg vidste jo ikke om Carsten sad med 16
eller 256 MB RAM vel? Hvis han kun sad med 16 MB så kunne fejlmed-
delelsen vel sagtens ske at passe.

Madsen.

Fra : fretur

Dato : 04-09-02 15:00

"cws" <carsten@wesselsmith.dk> wrote in message
> [...]
> "Der er ikke hukommelse nok til at vise den valgte skrifttype"
> Hvad gør jeg for at slippe af med denne trælse blokering.

Umiddelbart ser det ud som om at det indscannede billede bliver opfattet som
en skrifttype !!??, men måske er problemet at billedet er for stort. Hvis
det er bmp eller tiff eller lignende ukomprimeret billede, så konverter det
til jpg eller gif.

Søren.