Køge bugt
Fra : Sune

Dato : 03-09-02 10:54

Jeg er den lykkelige ejer af en dejlig ny (gammel brugt) båd, som jeg har
gennemsejlet Køge Bugt med de sidste 14 dage.

Men ikke en fisk. Kastet, trollet (med dipsy diver) med alle typer blink,
spinnere og woblere.

En af aftenerne lige ved solnedgang med næsten blankt vand sprang en fisk,
som lignede en stor ørred, kort fra mig. Det gentog sig adskillige gange den
aften flere steder, men de gad ikke bide på.
Selv om jeg heller ikke denne dag fangede noget, var det en lækker oplevelse
stilhed, blankt vand og solnedgang med springende fisk - det er livet.

Men når man så kommer hjem til den barske virklighed og familien kigger
hånligt på en og siger : nå, hvad fangede du så idag ?
Så spekulerer man på om fluestangen er det næste der skal prøves eller er
det varmen - gider de bare ikke bide lige nu ?

mvh
Sune - som stadig har sin første havørred til gode.

Fra : hansi.christiansen

Dato : 03-09-02 15:17

http://www.kandu.dk/

Fra : chr joh

Dato : 03-09-02 19:14

hej sune
jeg er også først startet med at trolle i år april ikke så godt maj+juni
super godt 26 havbasser og mange flere torsk.juli + august skidt kun et par
stykker men rigtig mange horn alt for mange efter min mening.glæder mig til
at vandet bliver koldt igen.
så er jeg over bevist om at der nok skal ske lidt igen.
efter hvad jeg har hørt så bliver det ikke så vildt som maj og juni men det
bliver ok
mvh
christian

Fra : tom nielsen

Dato : 03-09-02 20:37

Det betyder vist også en hel del hvor du fisker henne.
Jeg fandt engang en side med gode koordinater for køgebugt området, men kan
desvære ikke finde den igen.
Prøv på www.trolling.dk - måske er der hjælp at hente der.

Fra : Sune

Dato : 04-09-02 08:02

"tom nielsen" <toms@sport.dk> skrev i en meddelelse
> Det betyder vist også en hel del hvor du fisker henne.
> Jeg fandt engang en side med gode koordinater for køgebugt området, men
kan
> desvære ikke finde den igen.

Det har nok været denne her :

http://www.kvistholm.dk/gps/default.asp

og her har jeg faktisk været på alle de "gode" steder i den sydlige del af
bugten og ude omkring Stevns.

Jeg mangler endnu at prøve den nordlige del af bugten (specielt ved Amager)

mvh
Sune

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-09-02 08:46

"Sune" <hodal@hotmail.com> wrote in message news:al20rk$hha$1@sunsite.dk

> Men ikke en fisk. Kastet, trollet (med dipsy diver) med alle typer
> blink, spinnere og woblere.

Du benytter ikke downrigger? Vandet er stadig varmt, så erfaringsmæssigt
skal du langt ned for at få ørrederne i tale. Prøv ½ mil syd for
Aflandshage (Amager). Du skal fiske tidlig morgen og sen aften på 12
meter vand, og fiske ned i 8-9 meters dybde og trolle med en hastighed
på ca. 2,5 knob. Du når sjældent ned på 8-9 meter med en Dipsy Diver.
Fiskeriet bliver garanteret meget bedre i oktober, når vandtemperaturen
falder. Bedste vandtemperatur er 8-14 grader.

--
-Jens B.