javascript, der skal send bruger til en ny~
Fra : Eva

Dato : 03-09-02 10:30

Jeg er en novice med hensyn til javascript, og jeg har et script
der skal finde kombinationen af 2 radiobuttons, men hver 2
muligheder.
Alt efter hvilken kombination brugeren skriver, skal man
dirigeres videre til en ny url. Jeg har forsøgt mig med mange
forskellige scripts, men jeg bliver aldrig dirigeret videre er
der nogen der kan hjælpe, her er en del af scriptet.

<script language="JavaScript">
function processForm() {

if (document.forms[0].dag == fredag &&
document.forms[0].ledsager == med) {
window.open("http://www.netdesign.dk/fredag2.htm");
} else if (document.forms[0].dag == fredag &&
document.forms[0].ledsager== uden) {
window.open("http://www.netdesign.dk/fredag1.htm");
} else if (document.forms[0].dag == lordag &&
document.forms[0].ledsager== med) {
window.open("http://www.netdesign.dk/lordag2.htm");
} else if (document.forms[0].dag == lordag &&
document.forms[0].ledsager == uden) {
window.open("http://www.netdesign.dk/lordag1.htm");
}
}
</script>

name på radiobuttons er henholdsvis dag, og ledsager
value lordag/fredag og med/uden

Mvh Eva

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 03-09-02 13:59

Eva <ely@netdesign.dk> writes:

> if (document.forms[0].dag == fredag &&

Uden ellers at forstå mig på forms i javascript, så vil jeg gætte
på at fredag skal i gåseøjne, altså
if (document.forms[0].dag == "fredag" &&
Samme for "med", "uden" og "lordag".

/L

Fra : Eva

Dato : 04-09-02 10:08

> Uden ellers at forstå mig på forms i javascript, så vil jeg gætte
> på at fredag skal i gåseøjne, altså
> if (document.forms[0].dag == "fredag" &&
> Samme for "med", "uden" og "lordag".
>
> /L
> --
> Lasse Reichstein Nielsen - lrn@hotpop.com
> 'Faith without judgement merely degrades the spirit divine.'

- Det har jeg også prøvet uden held. I mellemtiden har jeg fået
lagt sien på en asp-server, og fået lavet koden i asp - det virker.
Derfor er det jo alligevel irriterende ikke at kunne få javascriptet
til at virke.