Kan Solaris 2.7 lave IP-forwarding paa et ~
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-09-02 09:48

Jeg har et netvaerk under ombygning med baade 192.168.x.y og 10.x.y.z
adresser paa samme fysiske netvaerk, hvor jeg lige nu ser om jeg kan
faa en Solaris maskine til at fungere som router mellem disse to.

Det har tidligere fungeret fint med to netkort, men denne maskine har
kun eet, og jeg har derfor forsoegt at saette det op med et virtuelt
netkort paa hme0:1. Det fungerer fint lokalt, men IP forwarding - som
er det jeg skal bruge - fungerer ikke.

/usr/sbin/ndd -set /dev/ip ip_forwarding 1

er aktiveret, og goer ingen aendring.

Jeg har nu en skummel mistanke om at det jeg gerne vil, ikke fungerer
med virtuelle hosts. Er der nogen der kan be- eller afkraefte dette?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 03-09-02 16:41

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:
> [...]
> er det jeg skal bruge - fungerer ikke.
>
> /usr/sbin/ndd -set /dev/ip ip_forwarding 1

Undskyld hvis jeg er på helt galt spor, men jeg mener vi fik LUKKET for
IPforvarding ved at lave en fil: /etc/noroute eller norouter

hvis jeg undtagelsesvis skulle have ret, kunne det være sådan en fil der
blokerer ??

--- hvis jeg ikke har ret, er jeg bare ikke klogere!

finn

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 04-09-02 15:23

"CykelSmeden fra Aalborg" <outlook@acnord.SLET.dk> writes:

> hvis jeg undtagelsesvis skulle have ret, kunne det være sådan en fil der
> blokerer ??
>
> --- hvis jeg ikke har ret, er jeg bare ikke klogere!

Det var et rigtigt godt bud, idet /etc/rc2.d/S69inet udtrykkeligt
checker på denne fil for at se om den skal aktivere IP forwarding
eller ej, så jeg havde luret at den var speciel, og - nej - den var
der ikke.

Tak for buddet :) Havde det bare været så enkelt :(

Fra : Kent Friis

Dato : 04-09-02 19:08

Den 03 Sep 2002 10:47:49 +0200 skrev Thorbjoern Ravn Andersen:

> [...]
>er det jeg skal bruge - fungerer ikke.
>
> /usr/sbin/ndd -set /dev/ip ip_forwarding 1

Har du rent faktisk maskinen som default gateway på de maskiner den
skal forwarde for?

Mvh
Kent
--
F0 0F C7 C8 - Intel Pentium bug

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 05-09-02 12:27

leeloo@phreaker.net (Kent Friis) writes:

> Har du rent faktisk maskinen som default gateway på de maskiner den
> skal forwarde for?

Det skulle jeg mene.