Insest
Fra : cj-soft

Dato : 03-09-02 06:07

Hej gruppe
takker for rådene
Men det er alligevel svær for mig og skal til og sætte mig mig ned for at
fortælle hende at mine forældre var onde. Idag har jeg stadig store
problemer med det.
Jeg har svært ved at være sammen med mange mennesker. Og er bange for at min
far eller mor lige pludselig skal stå uden for min dør, og vil ind. Men jeg
vil ikke lukke dem ind.

Connie
mor til
Sasja, Maj og Theis

Fra : Kirstine

Dato : 03-09-02 06:18

In article <3d74430a$0$59366$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, cj-
soft@privat.dk says...
> [...]
> far eller mor lige pludselig skal stå uden for min dør, og vil ind. Men jeg

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om du får eller har fået hjælp
til at komme igennem alle de ting, du har oplevet. Og hvad med din mand?
Hvad siger han til de spørgsmål, Jeres datter stiller?

Jeg kan godt forstå dine tanker og din angst - og jeg ved, at du kan gøre
meget for at få det bedre. Måske vil det være nemmere for dig at tackle
netop dette aspekt overfor dine børn, hvis du selv oplever mere ro
omkring det.
--
Kirstine

*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : cj-soft

Dato : 03-09-02 07:59

"Kirstine" <minipip@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> --
> Kirstine
>
> *trying to do what works - trying to do what matters*

Hej

Har fået utrolig meget hjælp, men det sidder der stadig og vil højst
sansynlig gøre det i mange år endnu.
MIn mand og min svigerfamille har været en utrolig hjælp i de år der er gået
siden at jeg brød med min egen famille.
MIn mand ved heller ikke hvordan vi skal stille det op over for de sprøgsmål
hun kommer med.

Connie

Fra : Tomas O.

Dato : 03-09-02 12:11

cj-soft skrev:

SNIP

> Har fået utrolig meget hjælp, men det sidder der stadig og
> vil højst sansynlig gøre det i mange år endnu.

Ja det er svært at slippe af med den slags som man har fået ind
med modermælken. jeg kan trøste dig med at det kan lade sig gøre,
men slippe helt 100% af med noget der er sket en så hårdt mens man
er barn er ikke asndsynligt. Det du KAN gøre er at forlige dig med
det. Det vil give dig ro at vide at du allerede er kommet langt og
du ikke er færdig endnu, men at forlige dig med at du ikke vil
komme helt 100% ud af det er nok det bedste du kan gøre.

Mange af de ting jeg var udsat for som barn har jkeg forliget mig
med og 'sluppet' inde i mig selv. Det vil sige at jeg ikke længere
bruger ret meget energi på at tænke på det og spekulere.

> MIn mand og min svigerfamille har været en utrolig hjælp i de
> år der er gået siden at jeg brød med min egen famille.

Det er dejligt at høre du ikke er alene med det.

> MIn mand ved heller ikke hvordan vi skal stille det op over
> for de sprøgsmål hun kommer med.

Jeg synes I skal tage en snak med hende om at ikke alle forældre
er gode og søde og rare ved deres børn. Lad være med at gå i
detaljer. Snak generelt om det. Snak lidt om de mennesker man
nogen gange ser på gaden der tydeligvis har det elenedigt og snak
med jeres pige om at disse mennesker ofte er blevet sådan fordi de
blev svigtet af deres forældre mens de var helt små.

Snak om at det er svært at være et barn af dprlige forældre og at
du, da du belv voksne sagde at dine børn bare skulle have det
bedste af det bedste og derfor har du valgt dine forældre fra for
din egen skyld og deres.

Kærligst
Tomas

Fra : Sander s

Dato : 03-09-02 18:57

"Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev i en meddelelse
> [...]

> med jeres pige om at disse mennesker ofte er blevet sådan fordi de
> blev svigtet af deres forældre mens de var helt små.

Det er en myte og en dårlig undskyldning, at alle de mennesker, der har det
elendigt, skulle have haft en dårlig barndom selv. Det kan være rigtigt i
nogen tilfælde, at det "arves" videre til børnene, men der findes også mange
mennesker, med en dårlig opvækst, som vil gøre alt for, at deres egne børn,
kan få et godt og trygt liv og så er det træls, at blive stemplet, efter
sine forældre. Ligesom der findes børn i en tryg opvækst, som ender, i det
rene elendighed, når de bliver voksne....

> [...]
> du, da du belv voksne sagde at dine børn bare skulle have det
> bedste af det bedste og derfor har du valgt dine forældre fra for

Ellers er vi enige.

Connie, din datter vil stille en masse spørgsmål og det er ganske naturligt.
Svar hende, så godt du kan. Vent med de grove ting, til hun er lidt ældre,
men ellers prøv, at være så ærlig, som muligt. Når først, hun har fået svar
på sine spørgsmål, vil hun være meget mere afklaret og forstående, over de
manglende bedsteforældre.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Tomas O.

Dato : 05-09-02 07:08

Sander s skrev:

> [...]
> træls, at blive stemplet, efter sine forældre. Ligesom der
> findes børn i en tryg opvækst, som ender, i det rene

Vi er helt enige. Connie her er jo selv et eksempel på at det ikke
altid ender galt. Men det kan man jo forklare barnet også.
Sige at de fleste børn ikke kan tåle at de voksne dårlige
forældre.

Der er dog en sjov ting med de børn som vokser op med under
dårlige forhold.. alkoholiske forældre eller det der er værre.. og
ligner velungerende voksne: Som voksne kan de på overfladen se ud
som om de har styr på livet og ofte har de endda social succes,
mens de i raliteten er over-achievers, folk der simpelthen næsten
som tvangslignende tanker altid skal være 100% gode til det de gør
uanset hvad det er.

Der findes en forening for voksne børn af alkoholikere og de er
alle voksne der funker fint i samfunder og udadtil er
mønsterborgere, men reelt har de meget svært ved at slappe af og
bare tage tingene som de kommer.

De seneste undersøgelser jeg har læst om viser at ca 30% af de
børn, der vokser op med virkelige hårde problemer, ikke selv
skaber problemer for samfundet, når de er blevet voksne, men de
har reelt problemer med sig selv, som mange af dem først formår at
løse når der er over 35, og næsten altid kun ved hjælp af terapi.

SNIP

Jeg ved det. Jeg er en af dem.

Hilsen
Tomas

Fra : Sander

Dato : 05-09-02 07:11

> SNIP
>
> Jeg ved det. Jeg er en af dem.
>
> Hilsen
> Tomas

Det er jeg også...

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Tomas O.

Dato : 05-09-02 07:55

Sander skrev:

> Det er jeg også...

Tomas

Fra : Rovpige

Dato : 05-09-02 19:39

osse mig

Rovpige

Fra : Anja

Dato : 03-09-02 14:04

Hej

Jeg ved ikke om jeg kan hjælpe men jeg har måtte fortælle min søn at han far
ikke er interesseret i at se ham. Jeg valgte at starte blidt med at fortælle
at hans far bor i et andet land (det gør han). Da det ikke længere var nok
fortalte jeg ham at han arbejdede meget, senere blev det til at det var dyrt
at komme til Danmark. Nu har jeg så fortalt ham at det er hans far som har
valgt det sådan - desværre.
Jeg valgte at give forklaringer efter hvad jeg mente min søn ville forstå.
Jeg har aldrig talt dårlig om hans far da han ikke skal bære det også...men
jeg har heller ikke fortalt ham noget som ikke var sandt.
Det jeg mener er at man skal fortælle så det ikke bliver for tungt for
barnet. Jo ældre barnet bliver jo mere kan man lukke op. derudover vil jeg
bare tilslutte mig Thomas´s svar som jeg mener er meget fint.
Anja

Fra : Kirstine

Dato : 03-09-02 17:07

In article <3d745d44$0$138$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, cj-
soft@privat.dk says...

> Hej
>
> Har fået utrolig meget hjælp, men det sidder der stadig og vil højst
> sansynlig gøre det i mange år endnu.

Jeg er glad for, at du har fået hjælp. Og selvfølgeligt vil det sidde der
- det er jo en del af, hvem du er. Det handler om at styre det, og ikke
lade det styre dig.

> MIn mand og min svigerfamille har været en utrolig hjælp i de år der er gået
> siden at jeg brød med min egen famille.

Sådan en mand er guld værd

> MIn mand ved heller ikke hvordan vi skal stille det op over for de sprøgsmål
> hun kommer med.

Det er også rigtigt svært. Jeg er meget enig med de svar, du ellers har
fået i gruppen. Det vigtigste er, at du med dit hjerte føler, at din
datter forstår uden at blive bange eller forvirret over det, du fortæller
hende.

Fra : Nette

Dato : 03-09-02 13:26

"cj-soft" wrote
> Men det er alligevel svær for mig og skal til og sætte mig mig ned for at
> fortælle hende at mine forældre var onde. Idag har jeg stadig store
> problemer med det.

Du kunne måske nøjes med at sige, at i ikke er så gode venner. Og så gemme
resten til senere....

> [...]
min
> far eller mor lige pludselig skal stå uden for min dør, og vil ind. Men

Det behøver du da heller ikke at gøre.
Men jeg vil nok holde med de andre herinde, der siger, at det måske er
nødvendigt at gå lidt stille med dørene med den slags.....Danmark ER et
lille land, når det kommer til alt

Nette