Vores mis er en kylling
Fra : Elbarto

Dato : 03-09-02 00:06

Ja det er så snude den er gal med igenner

Vi passer en rotte (skal have den i 4 mdr) og ville så
"præsentere" den for katten ... rotten var rolig og katten sad bare og
kikkede .
Da rotten så stille og rolig "vralter" hen til katten stikker den af i vild
panik

Det er nu sket et par gange og rotten går nu frit rundt .
og katten holder stor afstand kommer rotten nær flygter den i panik

Er det normal at katte er bange for rotter ?

Maj Erik og Snude

Fra : Britta Larsen

Dato : 03-09-02 07:19

"Elbarto" <elbarto@it.dk> skrev:

> Er det normal at katte er bange for rotter ?

kommer nok and på hvor stor rotten er og om det er en killing, men tror kun
det er katte der fanger egenføde der vil springe på en rotte og dræbe den,
for sådan en kan altså godt bide :)

så mener mange katte helt vil holde sig væk fra rotter, da det ikke går
stille forsig når enten hund/kat forsøger at nedlægge sådan en.

m.v.h.

Britta Larsen

Fra : Pia J

Dato : 03-09-02 07:28

Jeg har fundet et par døde rotter heromkring, og det er i hvert fald ikke
hunden, der har fanget dem! Pas på, hvis rotten begynder at pile rundt, at
kattens jagtinstinkt ikke tager over. Min kat får masser af mad, fanger
sikkert også mus, for jeg kan se hende gå og hygge sig ude i marken (smart
med hvide katte!) - men hun er stadig med på at prøve at fange enden af min
longepisk, når jeg har arbejdet med hestene.

:Pia

Fra : Kate

Dato : 03-09-02 16:32

"Elbarto" <elbarto@it.dk> wrote in

> Er det normal at katte er bange for rotter ?

Det ved jeg ikke, men alle mine katte plus andre jeg kender er første
gang de ser en kanin lige ved at tisse i bukserne. En kanin er åbenbart
ikke naturlig føde for en kat. Jeg tænker en indekat jo aldrig har mødt
en rotte og derfor er bange for den, den er jo noget større end det
meste en indekat normalt møder.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar