PC til Tv
Fra : Lyrik

Dato : 02-09-02 22:45

Allerede for mange år siden kunne man sætte en hjemmecomputer til at køre
med et tv som monitor.
I dag kan jeg ikke se hvordan det kan lade sig gøre. Se en Playstation og
lignende, de kører ubesværet over TV!
Men en PC? Meget meget schturt nummer!
Hvorfor?
Ikke noget med at det ikke er ligeså godt som monitor o.s.v. Jeg vil have en
bærbar mini- PC som kan starte op fra en tv-skærm hvis der kun er en sådan i
nærheden.
Ikke noget med at starte op fra PC-en og vælge i menuer o.s.v. For så skal
der jo være en monitorskærm tilstede.
Direkte starte op fra en TV-skærm!
Hvem har en løsning(er)?
Fik jeg sagt at det skal være til at betale og uden "Boxe" og andre
fordyrende mellemled?

Hilsen
Jens

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 02-09-02 23:09

> Hvem har en løsning(er)?

Mig, tror jeg da. Jeg har et ældre 8 mb AGP ATI grafikkort til at ligge med
Composit tv-out, som i øjeblikket man tænder computeren, med TV koblet til,
går over på TV'et. Jeg vil også tro at nyere kort med Composit out gør det.
Mit GF4 MX440 med SVHS tvout skal ha en almindelig monitor for at jeg kan
sparke liv i nView

// Troels

Fra : Lyrik

Dato : 02-09-02 23:27

"Troels Plougmann Olsen" <puttitat@adslhome.dk> wrote in message

> [...]
til,
> går over på TV'et. Jeg vil også tro at nyere kort med Composit out gør
++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Hvilke kort har Composit out? I dag altså.
Der er altid kun angivet "TV-out" efter hvad jeg har set.

Hilsen
Jens

Fra : Jan Lundsby Jensen

Dato : 04-09-02 11:35

Lyrik wrote:

> Hvilke kort har Composit out? I dag altså.
> Der er altid kun angivet "TV-out" efter hvad jeg har set.
ATI All In Wonder RADEON har både composit og s-vhs in/out
og kan starte kun med tv.

Man kan også lave taste genveje så man kan skifte mellem tv/skærm

--
Jan Jensen
RedHat 7.3

Fra : Leony

Dato : 03-09-02 07:24

"Troels Plougmann Olsen" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
med
> Composit tv-out, som i øjeblikket man tænder computeren, med TV koblet

Mit ATI All-In-Wonder 128 pro gør det samme.
Måske svaret er et gammelt grafikkort fra ATI.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Leony

Dato : 03-09-02 07:45

> Mit ATI All-In-Wonder 128 pro gør det samme.

Det er dog tilsluttet v.h.a. s-video, kom jeg lige i tanke, da jeg kiggede
efter.

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 08-09-02 09:49

> "Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> skrev i en meddelelse

> Det er dog tilsluttet v.h.a. s-video, kom jeg lige i tanke, da jeg kiggede
> efter.

Hvilket grafikkort bruger den der family net Pc? Et grafikkort som den
bruger må da kunne bruges?

Mvh Søren C

Fra : Peter Jespersen

Dato : 08-09-02 12:05

On Sun, 8 Sep 2002 10:49:15 +0200, S ren Christensen \(4200\) wrote:

<snip>

>Hvilket grafikkort bruger den der family net Pc? Et grafikkort som den
>bruger må da kunne bruges?

Er det TV-Out og flere skærme det drejer sig om er Matrox gerne steder at gå
hen (Læs som regl det mest gnidningsfrie) ... det må være til at finde et
nogenlunde billigt/brugt G400/G450 DH nu om stunder....

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Static Kling? isn't that a moon orbiting the Klingon Homeworld?

Fra : Leony

Dato : 08-09-02 11:42

"Søren Christensen (4200)" <master.clio@12move.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket grafikkort bruger den der family net Pc? Et grafikkort som den
> bruger må da kunne bruges?

Så vidt jeg husker er familynet PC'en udstyret med et on-board grafikkort
uden prangende billedkvalitet.

Fra : [9000]Skolepraktik

Dato : 03-09-02 07:15

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Direkte starte op fra en TV-skærm!
> Hvem har en løsning(er)?
> Fik jeg sagt at det skal være til at betale og uden "Boxe" og andre

tekst bliver total skod med den løsning du tænker på

mvh

Lasse

Fra : Leony

Dato : 03-09-02 07:46

"[9000]Skolepraktik" <skolepraktik@SVARIKKE.dk> skrev i en meddelelse

> tekst bliver total skod med den løsning du tænker på

Tror jeg han er klar over, men du har ret.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 03-09-02 15:14

[9000]Skolepraktik wrote:

Snip

> tekst bliver total skod med den løsning du tænker på
>
> mvh
>
> Lasse

Hey mand, checket citatteknik!!!

*LOL*

-Sune

Fra : [9000]Skolepraktik

Dato : 04-09-02 07:07

"Sune Mika Salminen" <not_real@fakeantispamemail.dk> skrev i en meddelelse

> Hey mand, checket citatteknik!!!
>
> *LOL*
>
> -Sune

he he tak du :D

Mvh

Lasse

Fra : Baltazar

Dato : 05-09-02 17:41

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote in message
> Direkte starte op fra en TV-skærm!
> Hvem har en løsning(er)?

Står selv med samme overvejelse. Overvejer et Matrox G450 mTV. Skulle være
rigtigt godt billede, og skulle kunne boote til TV. Læs evt. mere på
matrox.com. Kan erhverves for 4-700,- brugt eller nyt.

Har pt. et 8Mb ATI (Rage PRO II tror jeg) og det kan boote til TV, og ex.
avi-film kører glimrende (nok) over TV, på min PII400MHz. Kan dog ikke
skifte mellem 50 og 60 Hz uden reboot.

Fra : Lyrik

Dato : 05-09-02 20:09

"Baltazar" <nono@nono.no> wrote in message
> [...]
>
> Har pt. et 8Mb ATI (Rage PRO II tror jeg) og det kan boote til TV, og ex.
> avi-film kører glimrende (nok) over TV, på min PII400MHz. Kan dog ikke
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Jeg undersøger stadigvæk markedet. Skal have maskinen op at stå om en måneds
tid.

Jeg faldt over det nu uddaterede kort AOpen PA256 MX II TV-out på edbpriser
til 399,-

Ved at studere det nærmere på AOpens sider, viste det sig at det har "Open
Bios". Det vil sige at et tryk på "Insert" knappen under boot åbner
grafikkortets Bios, hvor kortet så kan stilles permanent til TV-out!

IT-Outlet havde det som den eneste, men et besøg hos indehaveren
resulterede blot i at han nægtede at sælge kortet til den averterede
pris!))
Nu skal jeg lige se om der er andre med "Open Bios"- AOpen må være et godt
sted at søge. Finder du de vises sten så skriv igen.

Hilsen
Jens