Hvad kan der være galt med pc`en?
Fra : jan

Dato : 02-09-02 21:27

Jeg har en webtech pc der er gået død, når jeg starter den, kommer den
med tre bip efter hinanden så en kort pause så tre bip igen og sådan
fortsætter den til jeg tager strømmen fra den.
Er der nogen gode forslag til, hvad der kan være galt med den?
På forhånd tak

Hilsen Jan

Fra : FeZ

Dato : 02-09-02 21:57

"jan" <jan_l_villadsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fortsætter den til jeg tager strømmen fra den.
> Er der nogen gode forslag til, hvad der kan være galt med den?

Nu ved jeg ikke hvilken BIOS der er i sådan en webtech-fætter
men 3 bip kan være RAM fejl hvis det er en AMI BIOS
(American Megatrends)

Find ud af hvilken BIOS du har - der er typisk et logo i hjørnet
under opstart - så kan du selv checke her:
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml

Alternativt kunne man være heldig at der var en manual
med til bundkortet ?!

--
FeZ

Fra : jan

Dato : 02-09-02 22:50

On Mon, 2 Sep 2002 22:56:39 +0200, "FeZ" <fez@lovely.spam.stofanet,dk>
wrote:

> [...]
>(American Megatrends)
>
>Find ud af hvilken BIOS du har - der er typisk et logo i hjørnet
>under opstart - så kan du selv checke her:

Jamen problemet er jo netop at den ikke vil starte, men kommer med de
der, bip lyde med det samme jeg tænder for den.

Fra : Peter Jensen

Dato : 03-09-02 07:47

> Jamen problemet er jo netop at den ikke vil starte,

Doh! Kan godt se problemet så

Men godt du alligevel fandt ud af det...
--
Peter J -aka- FeZ

Fra : jan

Dato : 02-09-02 22:58

wrote:

> [...]
>under opstart - så kan du selv checke her:
>http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml
>
>Alternativt kunne man være heldig at der var en manual
Jo det er en ami bios, det stod inde i pcèn så jeg vil lige checke dit
link.
foreløbig tak for hjælpen.

Hilsen Jan