Vedr. køling.
Fra : Preben Pedersen

Dato : 02-09-02 20:55

Hej
Har lige købt en Athlon 1400 mhz 266. havde en Taisol køler 1.2ghz og mere
som jeg i sin tid købte da jeg overclockede min gamle duron. har ikke
overclocket min nye cpu. Får dog en rimelig varm cpu nu hvis kassen er
lukket ligger den på ca, 56-59 grader.
Spørgsmålet er så om jeg kan købe en anden blæser og sætte på min taisol og
i så fald hvilken eller om det er bedre at købe en anden ny hel køler i
stedet. Vil gerne have en der ikke er alt for dyr og som ike larmer for
meget...
På forhånd tak.
Preben

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-09-02 06:18

"Preben Pedersen" <preben-r@worldonline.dk> wrote in message
> stedet. Vil gerne have en der ikke er alt for dyr og som ike larmer for
> meget...

Så prøv i news:dk.edb.hardware.stoej

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Leony

Dato : 03-09-02 07:57

"Preben Pedersen" <preben-r@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Spørgsmålet er så om jeg kan købe en anden blæser og sætte på min taisol
og
> i så fald hvilken eller om det er bedre at købe en anden ny hel køler i
> stedet.

Det er svært at sige hvilken blæser du skal købe, når du ikke skriver
hvilken Taisolkøler du har.
www.studiedata.dk de har en del blæsere at vælge i mellem.
Her kan du vælge en med et passende støjniveau.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Razer

Dato : 03-09-02 19:01

> [...]
> i så fald hvilken eller om det er bedre at købe en anden ny hel køler i
> stedet. Vil gerne have en der ikke er alt for dyr og som ike larmer for

hEJ.. DK.EDB.HARdware.overclocking ( sorry Caps Lock ) er et godt sted at
snakke om blæsere.

Jeg kan kun anbefale Papsts Low noise blæsere.. jeg har selv 2.
2*120mm som giver et formidabelt flow gennem kabinettet uden at sige en lyd.
og en mindre 90mm der også er fortræffelig.

Hvis du vil have temp ned på din CPu er det ikke nok at skifte din blæser på
din cpu profil. det vil nok ikke nytte særlig meget.

det der vil virke er at lave et airflow GENNEM din puter for at få den
friske luft ind til at køle med, og evt en anden profil med bedre
varmeledning...

Få dig en 120mm ( mindre kan gøre det ) LN papst i bunden af din puter til
at suge ind ( evt på 7 v istedet for 12 )
evt en mindre til at suge ud i toppen, men det er optimalt emd en smule
overtryk i kabinettet.

ellers er en anden mulighed at lave en duckt med evt en tørretumblerslange
eller lignenede du fører fra en hul i kabinettet lige ned til/over din
cpublæser.
dermed suger den helt "kold" luft ind til cpuprofilen.

jeg håber at det har hjulpet lidt..

Venligst Thomas

Ps: Papst kan fås hos www.studiedata.dk som kan anbefales som en seriøs og
hurtig butik.