Problem med Abit KT7-raid og GF3
Fra : Lovegreen

Dato : 02-09-02 19:15

Jeg har lige solgt mit grafikkort til en kollega.
Der er tale om et Daytona GF3 ti200, 128 mb.
Han har lige ringet at der er problemer med spil,
men at det ellers virker fint (skrivebord, osv.)
Når han spiller, så bliver grafikken grim, med streger
og flimmer osv.
Kunne lyde som om det er oc'ed for meget, men det er ikke
overclocket, og det har iøvrigt altid fungeret uden problemer for mig.

Hans comp:
Abit KT7-raid,
Tbird 1000
256 mb
Win XP
(hans gamle grafikkort: et GF2 pro, 64 mb)

Jeg har en fornemmelse for at det er hans bundkort der er problemet.
Måske mht. volt til agp-porten eller lign.

Any ideas ?

mvh
Lars

lovegreen AT it DOT dk

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 02-09-02 19:37

"Lovegreen" <lovegreenFJERN@it.dk> skrev:
> Jeg har en fornemmelse for at det er hans bundkort der
> er problemet.
> Måske mht. volt til agp-porten eller lign.
>
> Any ideas ?

Tjaa, som du selv skriver, kan han justere volten?
Nyeste driver? (www.nvidia.com)

BIOS update?

/Mikael

Fra : Lovegreen

Dato : 02-09-02 19:41

> Tjaa, som du selv skriver, kan han justere volten?
> Nyeste driver? (www.nvidia.com)
>
> BIOS update?

Du kender vel tilfældigvis ikke abit's bios, jeg tænker på
om man overhovedet kan ændre volt til agp-porten?

af driver, så bruger han driveren fra windowsupdate.com
(vistnok 28.32)

Tjah, en bios-opdatering ville jo nok ikke være af vejen
men han tør ikke
Nu tager han nok kortet med i morgen, så må jeg prøve
det på min egen maskine igen. :-/

mvh
Lars

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 02-09-02 20:23

"Lovegreen" <lovegreenFJERN@it.dk> skrev:
> Du kender vel tilfældigvis ikke abit's bios, jeg tænker på
> om man overhovedet kan ændre volt til agp-porten?

Nej.
<http://shor.ter.dk/97487692>

> af driver, så bruger han driveren fra windowsupdate.com
> (vistnok 28.32)

<http://www.nvidia.com/view.asp?IO=winxp-2k_30.82>
Version 30.82 er nyeste WHQL certificerede.

> Tjah, en bios-opdatering ville jo nok ikke være af vejen
> men han tør ikke

Det er der ingen ben i:
<http://shor.ter.dk/965483816>

Lidt drivers mm.
<http://shor.ter.dk/664795238>
<http://shor.ter.dk/220650970>

> Nu tager han nok kortet med i morgen, så må jeg prøve
> det på min egen maskine igen. :-/

Ja, prøv det.

/Mikael

Fra : Lovegreen

Dato : 07-09-02 16:45

> Ja, prøv det.
>
> /Mikael

Så fik jeg testet kortet.
Først i min kærestes maskine, der kører med et Asus Geforce 1.
Win XP kunne ikke installere driveren rigtigt. Gav fejl hele tiden.
Så prøvede jeg at installere kortet i min egen maskine, som kører med
et Radeon 8500.
Win Xp kunne heller ikke installere driveren ordentligt.... :(
Men, ved at starte maskinen op i fejlsikret, og derefter installere
detonator-driveren, så fik jeg det til at virke..
Det er åbentbart proceduren når man skal skifte gfx-kort på xp.
Fejlsikret, installere driveren, genstart.

Well, synes lige jeg ville dele denne opdagelse med alle jer.

mvh
Lars

Fra : Morten Dybdal

Dato : 07-09-02 18:43

Lovegreen wrote:

> [...]
> Fejlsikret, installere driveren, genstart.
>
> Well, synes lige jeg ville dele denne opdagelse med alle jer.

Den holder vist ikke generelt. Da mit gamle GF1 kort døde satte jeg det
nye GF4 i, og den fandt så ny hardware installerede driverne, og de
ændrede ikke engang opløsning.

--
Morten Dybdal

Fra : Lovegreen

Dato : 07-09-02 19:09

> Den holder vist ikke generelt. Da mit gamle GF1 kort døde satte jeg det
> nye GF4 i, og den fandt så ny hardware installerede driverne, og de
> ændrede ikke engang opløsning.

Jeg ved ikke hvorfor Win Xp reagerede som det gjorde.
Da jeg selv skiftede fra GF3ti200 til Radeon 8500 var der heller
ikke nogen problemer med at installere de nye drivere...

Jeg ved ikke om der kan være en tendens:
Min kollega (som skulle have købt mit gf3ti200) har et
Abit KT7-Raid.
Min kærestes maskine er også med et Abit bundkort (BF6)
Mit eget bundkort er et Asus A7V133.

Jeg skal lige sige at jeg ikke har fået gf3'eren til at virke på min
kærestes,
men mon ikke det kunne lade sig gøre (altså ved at gøre fejlsikret, osv.) ?

1 ting er sikkert, jeg tør ikke købe Abit næste gang

mvh
Lars