CSS2 problem
Fra : Lars Wiberg

Dato : 02-09-02 14:47

Hej alle,

Jeg prøver at lave noget content der bliver udskrevet i browseren således:

Navn Test Testesen
Adresse Testvej 11
Postnr. 9999
By Testby
Land Testland

Altså to kolonner med venstrejusteret tekst.

Nedenstående virker i Opera (ganske som CSS2 standarden dikterer), men
hverken IE 6.0 og Mozilla 1.1 kan vise det korrekt (og jeg er ikke
overrasket).

<head>
<title>test</title>
DT { display: compact }
DD { margin-left: 100px }
</head>

<dl>
<dt>en linje</dt>
<dd>test
<dt>en til</dt>
<dd>test igen
<dt>en tredie</dt>
<dd>endnu en test
</dl>

Er der nogen der har en idé til hvordan jeg kan lave noget der virker i alle
browsere stadig uden at bruge tabeller?

--
Lars Wiberg

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 02-09-02 17:38

"Lars Wiberg" <lw@#nospam#c.dk> wrote in

> Er der nogen der har en idé til hvordan jeg kan lave noget der virker i
> alle browsere stadig uden at bruge tabeller?

Din information er tabulær data og bør derfor bliver præsenteret i et html

--
Andreas
http://www.solitude.dk

Fra : Lars Wiberg

Dato : 02-09-02 18:56

> Din information er tabulær data og bør derfor bliver præsenteret i et html

Det er jeg fuldt og fast klar over, men mit spørgsmål er stadig om der er en
måde hvorpå jeg kan opnå det samme resultat som det kode jeg har vedlagt,
dog så det er kompatibelt med IE og Mozilla.

--
Lars Wiberg

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 02-09-02 19:26

> Det er jeg fuldt og fast klar over, men mit spørgsmål er stadig om der
> er en måde hvorpå jeg kan opnå det samme resultat som det kode jeg har
> vedlagt, dog så det er kompatibelt med IE og Mozilla.

http://www.alistapart.com/stories/practicalcss/

Scroll cirka halvvejs ned, men husk nu kun at bruge det til hvad det er
meningen det skal bruges til

--
Andreas
http://www.solitude.dk

Fra : Lars Wiberg

Dato : 02-09-02 21:11

> http://www.alistapart.com/stories/practicalcss/
>
> Scroll cirka halvvejs ned, men husk nu kun at bruge det til hvad det er
> meningen det skal bruges til

Se, det var lige hvad jeg skulle bruge. Tak!

--
Lars Wiberg