SATA
Fra : Zalasta

Dato : 02-09-02 14:31

Hvor køber man subject?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 02-09-02 15:05

"Zalasta" <ccc47212@vip.cybercity.dk> crashed Echelon writing
news:akvp6c$alt$1@news.cybercity.dk:

> Hvor køber man subject?

Man køber en radio og stiller ind på 100,1 Mhz
http://www.sata.fi/

Eller du kan smutte ned i din lokale pop-gun shop
http://www.satausa.com/

Eller du kan forklare hvad en SATA er?

--
Bjarke Andersen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 02-09-02 16:28

Bjarke Andersen <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> skrev....

> Eller du kan forklare hvad en SATA er?

Der menes sikkert Seriel-ATA, som nok bliver erstatningen for det
nuværende (parallel)ATA interface til f.eks. IDE harddiske.

Det er lige på trapperne.

Det bliver et rigtigt buzz word. Alle der kan sige 'seriel ATA' i en
samtale om PC udstyr de næste par måneder, vil automagisk stige 0,2
procentpoint på ranglisten over wannabe supernørder.

--
Kent Oldhøj

Fra : Peter Bleiken

Dato : 03-09-02 17:55

On Mon, 2 Sep 2002 15:28:13 +0000 (UTC), "Kent Oldhøj"
<news@oldhoj.dk> wrote:

>Der menes sikkert Seriel-ATA, som nok bliver erstatningen for det
>nuværende (parallel)ATA interface til f.eks. IDE harddiske.
>
>Det er lige på trapperne.

Hvad jeg lige kan se , så er bundkortene ved at have SATA onboard,
Asus har deres første model på markedet herhjemme indenfor 1-2 uger i
følge forskellige leverandører (edbpriser)

P4S8X ATX LAN SATA

MSI har et AMD bundkort klar på samme tid, desværre ikke til P4
bundkort.

MSI KT4 Ultra med AGP 8x, Serial ATA & DDR400 support

Nu introduceres MSI KT4 Ultra. Et nyt og innovativt bundkort spækket
med de sidste nye features baseret på VIA KT400 chipsettet til socket
A - AMD Athlon XP platformen.

Det er langt det mest avancerede bundkort MSI nogensinde har lanceret,
inklusiv AGP 3.0 (AGP 8x) standard, Serial ATA, DDR400 samt det
understøtter features såsom PC2PC, Bluetooth, IEEE 1394, Gigabit LAN,
samt USB 2.0. MSI KT4 Ultra handler udelukkende om forbedret hastighed
ved at benytte den nyeste teknologi. Et fremragende bundkort for
entusiastiske PC brugere!

Den nyeste teknologi indenfor AGP 3.0 (AGP8x) standard, giver MSI KT4
Ultra den højeste video ydelse (2.0GB/sek. bandwidth.). DDR400 leverer
en hastighedsforøgelse på omkring 20 procent, hvilket giver et system
level bandwidth på 3.2GB pr. sekund - det vil sige den hurtigste
ydelse til at følge med avancerede mikroprocessorer og grafiske
"subsystems". Ydermere når Serial ATA 150MB pr. sekund og forbedrer
harddisk ydelsen til at følge med den stigende mængde data overførsel,
ligeledes brugen af tynde kabler samt forbedrede køling af
kabinetterne.

MSI KT4 Ultra forventes at lande på vores lager primo september.

Taget fra Inter-Data's hjemmeside

/Peter Bleiken
http://www.bleiken.com/

Fra : Peter Jespersen

Dato : 02-09-02 16:41

On Mon, 2 Sep 2002 15:30:42 +0200, Zalasta wrote:

>Hvor køber man subject?

Det er ikke til salg her i landet endnu!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
As I said before, I NEVER repeat myself

Fra : John Hinge

Dato : 03-09-02 13:07

On 02 sep 2002 Peter Jespersen was heard to say:

> Det er ikke til salg her i landet endnu!

åhh, til salg er det nu nok..
http://shor.ter.dk/790920419 er f.eks et bundkort med både SATA og
firewire og andet godt.. Men de skriver på siden at de ikke
forventer at ku levere før den 9/9

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs