Sammensætning af redirect udfra Request-da~
Fra : Harreby

Dato : 02-09-02 12:19

Jeg er ved at lave et logonsystem, og ideen er at man når man
rammer en side der kræver login (eks. hemmelig.asp), så sendes
man til en loginside med info om hvilken side man kommer fra
(eks: login.asp?src=hemmelig). Når man så får verificeret sin
login, så skulle man redirectes til hemmelig.asp

Problemet er altså: Hvordan får jeg sammensat min redirect med
data fra min "Responce.Write Request("src")"

Det er sgu sikkert enormt simpelt, men når i er færdige med at
grine, vil jeg sætte pris på lidt hjælp

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 02-09-02 12:53

Harreby wrote in news:akvhfd$906$1@sunsite.dk:

> [...]
>
> Problemet er altså: Hvordan får jeg sammensat min redirect med
> data fra min "Responce.Write Request("src")"

når du loader siden med beskyttelse, kan du hente den relative sti til
den enkelte fil via Request.Servervariables . Jeg mener, at det er enten

Request.Servervariables("URL")
Request.Servervariables("PATH_INFO") eller
Request.Servervariables("SCRIPT_NAME")

du skal kigge på. Denne relative sti putter du i en session-variabel, og
når login så er success-fuldt overstået, så redirecter du til værdien af
denne session-variabel (og husker at teste på om den er NULL først).

Du kan se, hvilke Servervariables du som oftest kan hente ud på bla.
http://asp.stocholm.dk/servervariables.asp

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Harreby

Dato : 02-09-02 13:13

Det lyder som en anden måde at komme frem til samme problem jeg har, for
problemet ligger i at sammensætte den endelige redirect-linie. Jeg prøver
lige at forklare nærmere:

I hemmelig.asp lægger jeg følgende kode:

If Session("login") = "nej" OR Session("login") = "" Then
    Response.Redirect "login.asp?src=hemmelig"
   End If

I login.asp lægger jeg følgende kode:
<form method="post" action="loginsvar.asp?src=<% Response.Write
Request("src")%>">
ind"></td>

I loginsvar.asp lægger jeg så:
If Request.Form("bruger")="bruger" AND Request.Form("kode")="kode" then
      ' Session sættes
      session("login")="ja"
      session.Timeout=30
      ' sender bruger videre til det dokument han ønskede at se
      Response.Redirect "hemmelig.asp"

Problemet er altså: Hvordan får jeg "hemmelig" i loginsvar.asp erstattet
med det hemmelig jeg kan hente via "Responce.Write Request("src")

I øvrigt tak for svaret

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 02-09-02 13:23

Harreby wrote in news:akvkjm$c0$1@sunsite.dk:

> [...]
>
> I hemmelig.asp lægger jeg følgende kode:
>
> If Session("login") = "nej" OR Session("login") = "" Then
> Response.Redirect "login.asp?src=hemmelig"

her skal du i stedet lave koden:

if Session("login") ... then
   Session("redirectURL") = Request.servervariables("URL")
   Response.Redirect "login.asp"
end if

> I login.asp lægger jeg følgende kode:
> <form method="post" action="loginsvar.asp?src=<% Response.Write
> Request("src")%>">

glem dette - lav det i stedet for som dette

> [...]

> session("login")="ja"
> session.Timeout=30
> ' sender bruger videre til det dokument han ønskede at

her bruger du så den Session-varibel, som du lige har lavet. Dvs
Session("login") = "ja"
Session.Timeout = 30
if not Session("redirectURL") = "" then
   Response.Redirect Session("redirectURL")
else
   ' noget andet
end if

Fra : Harreby

Dato : 02-09-02 13:32

Tusind tak for hjælpen. Dejligt når det bliver skåret ud i pap, så selv
jeg kan forstå det. Som du nok har gættet er jeg ikke ASP-haj nærmere
ASP-guppy

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 02-09-02 14:00

Harreby wrote in news:akvlof$7j8$1@sunsite.dk:

> Tusind tak for hjælpen. Dejligt når det bliver skåret ud i pap, så selv
> jeg kan forstå det. Som du nok har gættet er jeg ikke ASP-haj nærmere
> ASP-guppy

no problem ...