Kan jeg skifte blæser i en macron 400 w ps~
Fra : jakob

Dato : 02-09-02 10:37

Jeg synes at min 400 w macron psu støjer for meget. Derfor overvejer jeg
at skifte blæseren i den . Jeg har set at der er kommet en ny blæser:
http://www.chippen.dk/chippen2.asp?
link=http://www.chippen.dk/casemodding/info/KØLER/Power-80-9DB.htm

der er 80 mm, blæser med 25,92 cfm med det fantastiske støjniveau på 9
dB. Men hvordan finder jeg ud af om 25,92 cfm er nok ???

Jeg har et gf4mx440 grafikkort og en 1600xp+ processor i maskinen. Den
nuværende blæser skruer op for hastigheden når psu'en bliver for varm.
Kan man bevare denne funktion ved blæserskift ?

Hygge

Jakob

Fra : Leony

Dato : 03-09-02 08:31

"jakob" <ingen@spam.dk> skrev i en meddelelse

> der er 80 mm, blæser med 25,92 cfm med det fantastiske støjniveau på 9
> dB. Men hvordan finder jeg ud af om 25,92 cfm er nok ???

Det lyder næsten for godt til at være sandt.
Hvis du henetr alle indlæggene i gruppen, så er der en del læsning om skift
af blæser i psu'en.
Der er mange der har udskiftet deres psublæser med 12 eller 19 DB Papst.
12 DB har 19 cfm og 19 DB har 26 cfm.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : jakob

Dato : 03-09-02 10:05

In article <HyZc9.50256$ww6.3568776@news010.worldonline.dk>,
leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk says...

> "jakob" <ingen@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder næsten for godt til at være sandt.

Ikke destomindre sælger de en :Power Coloer Fluid Blæser 80 MM 9DB hos
chippen.dk med det opgivede specifikationer. Om de data holder kan jeg
jo ikke sige men det påstår de. Min bekymring går på om 25,92 cfm er nok
jeg aner jo ikke hvad den blæser jeg har yder og det er jo en 400 w
strømforsyning. Jeg ville være ked af at brænde den af.

Det andet problem er at der er en styring på blæseren, når psu'en bliver
varm øges omdrejningerne. Det har fået mig til at tænke om der kræves
noget specielt af blæseren i den sammenhæng eller man blot kan skifte
den ud.

Hygge

Jakob

Fra : Leony

Dato : 03-09-02 12:13

> Ikke destomindre sælger de en :Power Coloer Fluid Blæser 80 MM 9DB hos
> chippen.dk med det opgivede specifikationer. Om de data holder kan jeg
> jo ikke sige men det påstår de. Min bekymring går på om 25,92 cfm er nok

Jeg har godt set det, men jeg mener stadig det er for godt til at være
sandt.

> jeg aner jo ikke hvad den blæser jeg har yder og det er jo en 400 w
> strømforsyning. Jeg ville være ked af at brænde den af.

Måske står der et nummer på den du kan søge på.
Måske er der oplysninger på Macron's hjemmeside (dette har du sikkert
prøvet).
De fleste psublæsere suger luft ud af psu. Min vurdering er derfor at psu
ikke har direkte behov for køling, så havde den vel pustet i stedet for at
suge.
Jeg har kørt min psu uden blæser i en uge (havde taget toppen af og placeret
den uden for kabinettet), jeg oplevede ikke nogen problemer. Det var dog en
250 Watts psu, ikke en 400 Watts.

Du kan få temperaturstyrede blæsere:
www.studiedata.dk

Fra : Jens Petersen

Dato : 04-09-02 18:30

On Tue, 3 Sep 2002 13:13:17 +0200, "Leony"
<leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote:

>Jeg har kørt min psu uden blæser i en uge (havde taget toppen af og placeret
>den uden for kabinettet), jeg oplevede ikke nogen problemer. Det var dog en
>250 Watts psu, ikke en 400 Watts.

Selv den mindste luftning fra en blæser er bedre end stillestående
luft, som isolerer udemærket.

--
Jens

Just nod if you can hear me.

Fra : Leony

Dato : 05-09-02 08:36

"Jens Petersen" <jp@c.dk> skrev i en meddelelse

> Selv den mindste luftning fra en blæser er bedre end stillestående
> luft, som isolerer udemærket.

Jeg havde dog taget toppen af, så den varme luft kunne stige uhindret til
vejrs.
Jeg tror ikke at en blæser der suger luft ud af psu, lufter så meget at den
kan køle de køleplader der er, højst fjerne den stillestående isolerende
luft som du skriver om.