Billedupload med PHP ?
Fra : Jakob Munck

Dato : 02-09-02 09:19

Undertegnede er ASP-bruger, men overvejer at skifte til PHP. Jeg vil derfor
godt høre hvordan PHP har det med upload af billeder. Jeg har flere sites,
hvor brugerne oploader jpg-billeder til Serveren, og det fungerer fint med
ASP, men kan det også lade sig gøre med PHP?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Niels Andersen

Dato : 02-09-02 08:54

Jakob Munck wrote in <3d731824$0$177$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> [...]
> sites, hvor brugerne oploader jpg-billeder til Serveren, og det fungerer
> fint med ASP, men kan det også lade sig gøre med PHP?

Ja, det fungerer fint, og er faktisk ret nemt.

Der er enda en funktion som tjekker om filen rent faktisk er et billede,
hvilken type, størrelse i pixels osv.

--
Mvh.

Niels Andersen