/ Forside / Karriere / Penge / Andet penge / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet penge
#NavnPoint
Nordsted1 3802
ans 3266
Bille1948 3022
refi 2235
dova 2160
alka 1580
o.v.n. 1270
katekismus 1260
transor 1235
10  jakjoe 1088
Lån og Spar bank
Fra : K.N


Dato : 01-09-02 21:53

Har tænkt på at skifte til lån og spar bank og next bank. Er der nogen som
har erfaring med dem, gode som dårlige?
K.N



 
 
Ole :-\) (01-09-2002)
Kommentar
Fra : Ole :-\)


Dato : 01-09-02 22:25

K.N skrev
> Har tænkt på at skifte til lån og spar bank og next bank. Er der nogen
som
> har erfaring med dem, gode som dårlige?

Nej, men hvad er grunden til at du vil vælge dem? Kig lige forbi
www.skandiabanken.dk - jeg tror de slår Nextbank på alle punkter


Venlig hilsen

Ole
--
Min favoritbookmaker:
http://www.gamebookers.com/cgi-bin/intro.cgi?rid=134145
Live betting, P2P-spil, fortryd dit spil m.m.



Nikolaj (01-09-2002)
Kommentar
Fra : Nikolaj


Dato : 01-09-02 22:29

Ja, de besluttede sig for at indføre et 200 kroners årsgebyr, da det viste
sig, at deres første udmelding om gratis Visa/Dankort og ingen gebyrer ikke
kunne holde.

Da jeg så ville opsige min aftale med dem, tog det dem tæt på en måned og
krævede en del kontakt frem og tilbage... SUK...

/Nikolaj

"K.N" <kon@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:aktunt$1l7c$1@news.cybercity.dk...
> Har tænkt på at skifte til lån og spar bank og next bank. Er der nogen
som
> har erfaring med dem, gode som dårlige?
> K.N
>
>



K.N (01-09-2002)
Kommentar
Fra : K.N


Dato : 01-09-02 22:46

når jeg laver beregninger på Nextbank kan jeg spare kr. 18700 om året og ved
Skandiabanken kr. 14300
Sååå derfor.
K.N


"Nikolaj" <nikolaj@josiassen.dk> wrote in message
news:3d7286aa$0$222$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Ja, de besluttede sig for at indføre et 200 kroners årsgebyr, da det viste
> sig, at deres første udmelding om gratis Visa/Dankort og ingen gebyrer
ikke
> kunne holde.
>
> Da jeg så ville opsige min aftale med dem, tog det dem tæt på en måned og
> krævede en del kontakt frem og tilbage... SUK...
>
> /Nikolaj
>
> "K.N" <kon@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:aktunt$1l7c$1@news.cybercity.dk...
> > Har tænkt på at skifte til lån og spar bank og next bank. Er der nogen
> som
> > har erfaring med dem, gode som dårlige?
> > K.N
> >
> >
>
>



Ole :-\) (02-09-2002)
Kommentar
Fra : Ole :-\)


Dato : 02-09-02 17:47

K.N skrev
> når jeg laver beregninger på Nextbank kan jeg spare kr. 18700 om året og
ved
> Skandiabanken kr. 14300
> Sååå derfor.

Så må du haven en kæmpe gæld.... men L%S er slevfølgelig også banken for
folk som har gæld, så det passer jo godt sammen.



Venlig hilsen

Ole
--
Min favoritbookmaker:
http://www.gamebookers.com/cgi-bin/intro.cgi?rid=134145
Live betting, P2P-spil, fortryd dit spil m.m.



Britt Malka (04-09-2002)
Kommentar
Fra : Britt Malka


Dato : 04-09-02 21:44

On Mon, 2 Sep 2002 18:46:34 +0200, " Ole :-\)" <ole@Xspontek.dk>
wrote:

>Så må du haven en kæmpe gæld.... men L%S er slevfølgelig også banken for
>folk som har gæld, så det passer jo godt sammen.

Kun hvis du har så stor en fast indtægt, at de kan være sikre på, at
du betaler din gæld til dem. Det er sandsynligvis den bank, det er
sværest at få lån i.

Jeg fik selv et lån hos dem på 135.000. Jeg betalte gælden af på nogle
få ord (kan ikke huske ... 2-3 år). Da jeg kort tid efter søgte om at
låne 12.000 sagde de nej, fordi jeg lejede mit hus ud, og det var ikke
nogen sikker indtægtskilde (foruden min løn).
--
Med venlig hilsen
Britt Malka - www.malka.it/home/britt

Kan du høre, når din elskede sender dig mail? - The Bat! www.malka.it/programs

PHK (03-09-2002)
Kommentar
Fra : PHK


Dato : 03-09-02 08:17


"K.N" <kon@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:aku1pu$1pko$1@news.cybercity.dk...
> når jeg laver beregninger på Nextbank kan jeg spare kr. 18700 om året og
ved
> Skandiabanken kr. 14300
> Sååå derfor.

Låner du billigere end de 7% jeg låner til i Jyske Bank? :)


--
_
|_|
| er (DK - Esbjerg)



Britt Malka (04-09-2002)
Kommentar
Fra : Britt Malka


Dato : 04-09-02 21:45

On Tue, 3 Sep 2002 09:16:40 +0200, "PHK" <phk_STOPSPAM@esenet.dk>
wrote:

>Låner du billigere end de 7% jeg låner til i Jyske Bank? :)

Vi har lige lånt 713.000 til 5,60 % (ikke i Lån & Spar Bank)
--
Med venlig hilsen
Britt Malka - www.malka.it/home/britt

Kan du høre, når din elskede sender dig mail? - The Bat! www.malka.it/programs

Kenn Gerdes (04-09-2002)
Kommentar
Fra : Kenn Gerdes


Dato : 04-09-02 21:51

"Britt Malka" skrev:

> Vi har lige lånt 713.000 til 5,60 % (ikke i Lån & Spar Bank)

Hmm, det lyder da ikke så ringe. Hvilken bank er det og hvilken type lån
drejer det sig om?


Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Intet er som bekendt mere befordrende
for kreativiteten og produktiviteten end
en afklaret økonomisk situation.




Britt Malka (05-09-2002)
Kommentar
Fra : Britt Malka


Dato : 05-09-02 21:37

On Wed, 4 Sep 2002 22:50:33 +0200, "Kenn Gerdes" <kenn@kenngerdes.dk>
wrote:

>> Vi har lige lånt 713.000 til 5,60 % (ikke i Lån & Spar Bank)
>
>Hmm, det lyder da ikke så ringe. Hvilken bank er det og hvilken type lån
>drejer det sig om?

Undskyld, jeg snød, men det kom over mig... Det er i en fransk bank.
De har billigere rente.
--
Med venlig hilsen
Britt Malka - www.malka.it/home/britt

Kan du høre, når din elskede sender dig mail? - The Bat! www.malka.it/programs

Erik G. Christensen (06-09-2002)
Kommentar
Fra : Erik G. Christensen


Dato : 06-09-02 16:44

Britt Malka wrote:

> Undskyld, jeg snød, men det kom over mig... Det er i en fransk bank.
> De har billigere rente.

Mest nysgerrig, og dog.

Hvilken sikkerhed har banken i den faste ejendom, løbetid, og indenfor
hvilken sikkerhed (procent af vurdering eller lign.) er lånet ydet ?

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Britt Malka (07-10-2002)
Kommentar
Fra : Britt Malka


Dato : 07-10-02 12:24

On Fri, 06 Sep 2002 17:43:55 +0200, "Erik G. Christensen"
<egc@FJERNpost1.tele.dk> wrote:

>Mest nysgerrig, og dog.

Det er ok. Undskyld mit sene svar.

>Hvilken sikkerhed har banken i den faste ejendom,

Ingen, men vi skal have en forsikring, således at hvis én af os dør,
bliver halvdelen af lånet betalt.

>løbetid,

15 år.

>og indenfor
>hvilken sikkerhed (procent af vurdering eller lign.) er lånet ydet ?

Den pris, vi skal betale, inklusiv salær til notaren (svarer til
skødet): 100 % betales af banken.
--
Med venlig hilsen
Britt Malka - www.malka.it/home/britt

Kan du høre, når din elskede sender dig mail? - The Bat! www.malka.it/programs

PHK (05-09-2002)
Kommentar
Fra : PHK


Dato : 05-09-02 08:40


"Britt Malka" <britt@malka.fr> skrev i en meddelelse
news:3d7c70c0.52136388@news.wanadoo.fr...
> On Tue, 3 Sep 2002 09:16:40 +0200, "PHK" <phk_STOPSPAM@esenet.dk>
> wrote:
>
> >Låner du billigere end de 7% jeg låner til i Jyske Bank? :)
>
> Vi har lige lånt 713.000 til 5,60 % (ikke i Lån & Spar Bank)

Vi har lige byttet vores kreditforeningslån med et andet kreditforeningslån
på 4% lån med virkning fra 1-9-2002, såhh det ... :)


--
_
|_|
| er (DK - Esbjerg)



Garfield (05-09-2002)
Kommentar
Fra : Garfield


Dato : 05-09-02 19:22


"PHK" <phk_STOPSPAM@esenet.dk> wrote in message
news:3d770a56$0$182$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Britt Malka" <britt@malka.fr> skrev i en meddelelse
> news:3d7c70c0.52136388@news.wanadoo.fr...
> > On Tue, 3 Sep 2002 09:16:40 +0200, "PHK" <phk_STOPSPAM@esenet.dk>
> > wrote:
> >
> > >Låner du billigere end de 7% jeg låner til i Jyske Bank? :)
> >
> > Vi har lige lånt 713.000 til 5,60 % (ikke i Lån & Spar Bank)
>
> Vi har lige byttet vores kreditforeningslån med et andet
kreditforeningslån
> på 4% lån med virkning fra 1-9-2002, såhh det ... :)


Jow, men hvorfor så ikke gå helt i yderlighederne, og låne i CHF eller YEN
til en rente på 2,5%-3,5%?? - altså vi sammenligner pære og bananer her...



Garfield_DK



PHK (06-09-2002)
Kommentar
Fra : PHK


Dato : 06-09-02 10:03


"Garfield" <garfield@email.dk> skrev i en meddelelse
news:al87bl$6nh$1@news.cybercity.dk...

> > > >Låner du billigere end de 7% jeg låner til i Jyske Bank? :)
> > >
> > > Vi har lige lånt 713.000 til 5,60 % (ikke i Lån & Spar Bank)
> >
> > Vi har lige byttet vores kreditforeningslån med et andet
> kreditforeningslån
> > på 4% lån med virkning fra 1-9-2002, såhh det ... :)
>
>
> Jow, men hvorfor så ikke gå helt i yderlighederne, og låne i CHF eller YEN
> til en rente på 2,5%-3,5%?? - altså vi sammenligner pære og bananer her...

Eller vente - der kommer formentlig kreditforeningslån på 3% inden for den
nærmeste fremtid.


--
_
|_|
| er (DK - Esbjerg)



Knud Thomsen (05-09-2002)
Kommentar
Fra : Knud Thomsen


Dato : 05-09-02 21:01


"PHK" <phk_STOPSPAM@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:3d770a56$0$182$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Vi har lige byttet vores kreditforeningslån med et andet
kreditforeningslån
> på 4% lån med virkning fra 1-9-2002, såhh det ... :)
>
>
> --
>

Det har bare intet med banklån (eller Lån & Spar) at gøre.
Kreditforeningslån er med pant i fast ejendom og på langtidskontrakter, så
det kan slet ikke sammenlignes med banklån.

Venligh ilsen
Knud


PHK (06-09-2002)
Kommentar
Fra : PHK


Dato : 06-09-02 10:05


"Knud Thomsen" <091255@iname.com> skrev i en meddelelse
news:3d77b7b0$0$5694$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "PHK" <phk_STOPSPAM@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d770a56$0$182$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Vi har lige byttet vores kreditforeningslån med et andet
> kreditforeningslån
> > på 4% lån med virkning fra 1-9-2002, såhh det ... :)
> >
> >
> > --
> >
>
> Det har bare intet med banklån (eller Lån & Spar) at gøre.
> Kreditforeningslån er med pant i fast ejendom og på langtidskontrakter, så
> det kan slet ikke sammenlignes med banklån.

Så skal vi lige vide hvad banklån er. Hvad er der typisk pant i for et
banklån på ½ million? :)

Så længe jeg står med ½ million i hånden er jeg ret ligeglad med hvor
pengene kommer fra :)


--
_
|_|
| er (DK - Esbjerg)



Knud Thomsen (06-09-2002)
Kommentar
Fra : Knud Thomsen


Dato : 06-09-02 15:21


"PHK" <phk_STOPSPAM@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:3d786fd3$0$175$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Så skal vi lige vide hvad banklån er. Hvad er der typisk pant i for et
> banklån på ½ million? :)
>
>

Et banklån kan optages med pant i friværdien på fast ejendom eller en
hvilken som helst anden genstand, som gennem låneperioden har en værdi.
Alternativt kan der være en eller flere kautionister, dvs. personer, som
står inde for lånet og dets afvikling, hvis du ikke selv kan.

Banklån er normalt til variabel rente i modsætning til kreditforeningslån,
som (normalt) har en fast rente over den aftalte løbetid.

Venlig hilsen
Knud


Erik G. Christensen (06-09-2002)
Kommentar
Fra : Erik G. Christensen


Dato : 06-09-02 16:54

Knud Thomsen wrote:

> Et banklån kan optages med pant i friværdien på fast ejendom eller en
> hvilken som helst anden genstand, som gennem låneperioden har en værdi.
> Alternativt kan der være en eller flere kautionister, dvs. personer, som
> står inde for lånet og dets afvikling, hvis du ikke selv kan.

Nu glider du udenom

Banker vil helst have indlån som sikkerhed, så tjener de maksimalt,
men værdipapirer op til 60 - 75% kursværdi, eller pant i fast
ejendom mellem 100 og 0 %, afhængig af foranstående.

Og de fleste kautionister, jeg er bekendt med, er det mere af navn end af
gavn, - måske fordi jeg beder dem indbetale beløbet forlods, så vi
fælles kan spare renteforskellen

> Banklån er normalt til variabel rente i modsætning til kreditforeningslån,
> som (normalt) har en fast rente over den aftalte løbetid.

Ja, det koster pt ca 2,5% at rentesikre på 30 år, forskellen mellem 5% 30årig
lån og 1 årig rentetilpasning, men hvordan med konverteringsmuligheder ?

Og hvilke renteniveauer er realistiske indenfor en to - fem årig horisont,
som normalt er udgiften ved en omlægning ?

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Garfield (09-09-2002)
Kommentar
Fra : Garfield


Dato : 09-09-02 10:40

Hej Erik,

du udtaler dig om bankernes måde at vurderer sikkerheder på, men
det har du vist ikke sat dig særligt meget ind i.

Obligationer tages normalt op til 95% af kursværdien
Aktier 70-80% af kursværdien

Ejendomme 80% af værdien, dog med korrektion for diverse
omkostninger i forbindelse med tvang osv.

Kaution benyttes kun i meget sjældne tilfælde. Grundene er flere herfor,
men især de seneste ædringer på området har betydet, at privat-kaution
er meget besværligt for bankerne at anvende.

En hel del bankerne har også den holdning, at hvis vi ikek selv vil tage
risikoen, hvorfor så lade andre gøre det - det giver kun problemer, hvis
kautionen effektueres.

Garfield_dk



Erik G. Christensen (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Erik G. Christensen


Dato : 10-09-02 17:51

Garfield wrote:

> du udtaler dig om bankernes måde at vurderer sikkerheder på, men
> det har du vist ikke sat dig særligt meget ind i.

Næ, det kan du da have ret, det er kun 29 år som økonomisk
rådgiver for landmænd, men et flertal af pengeinstitutter.
>
> Obligationer tages normalt op til 95% af kursværdien
> Aktier 70-80% af kursværdien
>
> Ejendomme 80% af værdien, dog med korrektion for diverse
> omkostninger i forbindelse med tvang osv.

Nu er det normale jo begrænset af din erfaring, mine
angivelser af min erfaring.

>
> Kaution benyttes kun i meget sjældne tilfælde. Grundene er flere herfor,
> men især de seneste ædringer på området har betydet, at privat-kaution
> er meget besværligt for bankerne at anvende.
>
> En hel del bankerne har også den holdning, at hvis vi ikek selv vil tage
> risikoen, hvorfor så lade andre gøre det - det giver kun problemer, hvis
> kautionen effektueres.

Det er vist helt "normalt" i ægtefælleforhold, eller ?
Der vil I vist gerne have en årsindkomst som kaution eller hellere
fælles hæftelse ?

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

[DK]Garfield (13-09-2002)
Kommentar
Fra : [DK]Garfield


Dato : 13-09-02 08:48

> > En hel del bankerne har også den holdning, at hvis vi ikek selv vil tage
> > risikoen, hvorfor så lade andre gøre det - det giver kun problemer, hvis
> > kautionen effektueres.

> Det er vist helt "normalt" i ægtefælleforhold, eller ?
> Der vil I vist gerne have en årsindkomst som kaution eller hellere
> fælles hæftelse ?

Man benytter faktisk aldrig kaution privat. Om ægtefællen er med
afhænger jo af mange ting, men bankerne vælger som hovedregl,
at begge ægtefæller hæfter for gælden, men som debitorer.

En årsindkomst? - forstået hvordan?

Ovenstående er alene gældende for privatpersoner. Når vi taler
virksomhedsejere
osv, så tegner billedet sig anderledes. Der kræver bankerne igen som
hovedregl,
at der stilles kaution af ejeren (Hvis A/S eller ApS), og til tider også af
ægtefællen.

Men, ægtefællekaution er også blevet mere besværligt efter de nye
lovændringer.

[DK]Garfield



Erik G. Christensen (06-09-2002)
Kommentar
Fra : Erik G. Christensen


Dato : 06-09-02 16:57

Knud Thomsen wrote:

> Banklån er normalt til variabel rente i modsætning til kreditforeningslån,
> som (normalt) har en fast rente over den aftalte løbetid.

Sorry, glemte helt banklån, -deres eneste formål er til enhver tid at
vride flest mulig penge ud af låntager, -helst uden at det er alt for
synligt.
Især ikke for konkurrenter, der normalt er langt bedre til at vurdere
omkostninger, end låntager.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Britt Malka (01-09-2002)
Kommentar
Fra : Britt Malka


Dato : 01-09-02 22:43

On Sun, 1 Sep 2002 22:53:23 +0200, "K.N" <kon@vip.cybercity.dk> wrote:

>Har tænkt på at skifte til lån og spar bank og next bank. Er der nogen som
>har erfaring med dem, gode som dårlige?

Ja, jeg har haft begge dele. Har blandt andet prøvet at skrive til
dem, at der var sket en fejl, og at kontoen derfor var overtrukket
(ved en fejl hævet på forkert banks visa-kort), og at de var på vej i
en overførsel. De hævede omgående et rykkergebyr alligevel på 250 kr.
Sådan noget irriterer mig til vanvid.

De kan også være søde og flinke.

Jeg vil anbefale dig at gå en tur på deres livlige debatforum og se
kundernes meninger:

www.lsb.dk
--
Med venlig hilsen
Britt Malka - www.malka.it/home/britt

Kan du høre, når din elskede sender dig mail? - The Bat! www.malka.it/programs

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408522
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste