Opstart af computeren
Fra : Mikael

Dato : 01-09-02 20:42

Jeg havde tænkt mig at opgraderer min gamle amd k-6 300

En af de ting der gerne skulle forbedres er opstart af maskinen altså den
tid der gå fra man starter pc'eren til man er klar til at gå ind i et
program.

Er det bundkortet eller hvad er det man skal kigge efter?

Hilsen
Mikael

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 01-09-02 20:49

> [...]
> program.
>
> Er det bundkortet eller hvad er det man skal kigge efter?

Normalt vil en formatering af c drevet og efterfølgende installation af OS
give et godt boost på opstartstid.

Alternativt: hurtigere HD etc.

Fra : Jean Christophe B. T~

Dato : 01-09-02 21:47

"Mikael" <mikaelh@post3.tele.dk> wrote in message
> [...]
> program.
>
> Er det bundkortet eller hvad er det man skal kigge efter?

Min erfaring siger mig at bundkortet og opsætningen af samme har en del at
sige på opstartstiden.

Desuden har valget af OS også en del betydning. F.eks. er XP væsentligt
hurtigere end 2000.

/Jean

Fra : Edmund

Dato : 01-09-02 22:20

Mikael skrev:

> [...]
> i et program.
>
> Er det bundkortet eller hvad er det man skal kigge efter?

bundkortet + harddisk

Selv på min gamle p333 som kun kørte med dma33, hjalp det betydeligt på
min XP at installere en hardisk med 7200 omdrininger.

De nye bundkort og hardiske kører vel med ata133 eller mere.
Om Scsi hardiske er bedre ved jeg ikke.

--
Mvh Edmund