død bios
Fra : Sune Seeger

Dato : 01-09-02 19:57

jeg vil høre hvis det går galt med en opdatering af Bios, og compen ikke kan
boote, er bios så helt død og skal man have en ny

sune seeger

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-02 00:35

Sune Seeger wrote:
> jeg vil høre hvis det går galt med en opdatering af Bios, og compen ikke kan
> boote, er bios så helt død og skal man have en ny

Selve chippen har det sikkert fint, men der skal flashes en anden bios på.
Det kan gøres på to måder:

1) med et stykke hardware, som man sætte chippen i og flashe den.

2) med et bundkort magen til, kan man boote på den bios der sidder i, i
forvejen, bytte den ud med den der skal flashes, flashe den, slukke,
sætte den tilbage i det andet bundkort, og så skulle den boote.
Måske melder den bios checksum error, så ind i bios setup, Save & Exit,
så skulle den køre igen.
Det tilrådes kun at gøre det på denne måde, hvis man er desperat og har
masser af penge til at købe ny hardware for, hvis det går galt.
Det er ikke nemt at hive chippen ud af soklen, mens systemet er tændt,
og sætte en anden i uden at kortslutte noget.
Eller man kan komme til at vende den forkert..

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-02 12:44

Sune Seeger wrote:
> jeg vil høre hvis det går galt med en opdatering af Bios, og compen ikke kan
> boote, er bios så helt død og skal man have en ny

Jeg glemte at spørge, hvad står der under klistermærket på chippen? -
jeg kan måske flashe den.
Jeg har en IDE-flasher fra www.loet.de - det er ikke så mange chips der
er supportet, men nogle er der da.