Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Hvem er billigst til at overføre penge til~
Fra : Michael_Sørensen

Dato : 01-09-02 18:13

Jeg har købt noget på den tyske Ebay.
Sælgeren vil gerne ha' overført pengene på sin konto.
Findes der en billigere måde på det end gå ned i sin lokale bank og få dem til
at overføre?
mvh MIC

---

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 01-09-02 19:32

skandiabanken gør det gratis, hvis den modtagende bank har et swift
nummer. Du skal naturligvis have en konto hos dem, men det koster heller
ikke noget og du skal gøre det via deres netbank.

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 02-09-02 18:23

"Uffe Kousgaard" <uffe@routeware.dk> wrote in message
> skandiabanken gør det gratis, hvis den modtagende bank har et swift
> nummer. Du skal naturligvis have en konto hos dem, men det koster heller
> ikke noget og du skal gøre det via deres netbank.

Hvor i netbanken gør man det?

Fra : Ole :-\)

Dato : 02-09-02 18:33

Peter Elmkvist Snabe skrev
> Hvor i netbanken gør man det?

Det vil jeg også gerne vide. Kundeservice siger overførsler til udlandet
aftales over telefonen, og koser 150 kr

--
Venlig hilsen

Ole

http://maxodds.1go.dk
irc.undernet.org #Tips+Odds

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 02-09-02 21:38

"Peter Elmkvist Snabe" <peter@snabe.dk> wrote in message
> Hvor i netbanken gør man det?

Gå ind under "Kun for kunder > Udenlandsk overførsel". Så skulle resten
stå der.

Fra : sune

Dato : 31-08-02 20:51

> [...]
> Sælgeren vil gerne ha' overført pengene på sin konto.
> Findes der en billigere måde på det end gå ned i sin lokale bank og få dem

Hvad med Paypal?

www.paypal.com

Fra : boras

Dato : 03-09-02 18:44

"Michael_S rensen" <Nospam@mail.dk> wrote in message news:<3d7249d8$0$183$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> Jeg har købt noget på den tyske Ebay.
> Sælgeren vil gerne ha' overført pengene på sin konto.
> Findes der en billigere måde på det end gå ned i sin lokale bank og få dem til
> at overføre?

Overførsel til udlandet

Med en Alt i Et-konto i SkandiaBanken kan du overføre op til 75.000
danske kroner ad gangen til modtagere i udlandet. Overførslen sker
uden omkostninger for dig, men du skal være opmærksom på, at den
udenlandske bank, der modtager pengene, som regel tager et gebyr for
at videre ekspedere overførslen.

For at overføre gebyrfrit skal du indhente følgende oplysninger:

Navn på beløbsmodtageren
Navn og adresse på beløbsmodtagerens bank
SWIFT-adresse på beløbsmodtagerens bank
HELE beløbsmodtagerens kontonummer

Hvis du ikke har disse oplysninger, kan du sandsynligvis få dem via
beløbsmodtageren eller beløbsmodtagerens bank.

Hvis du ikke kan få fat i en SWIFT-adresse kan du prøve at gå ind på
Swift.com og indtaste modtagerland i feltet CountryName og
modtager-bank i feltet Institution Keyword og byen hvor modtagerbanken
ligger i feltet Location og herefter klikke på Search. Her fremkommer
så en swift-/bic-code på 11 karakterer.

Du kan maksimalt overføre hvad der svarer til 75.000 danske kroner ad
gangen (beregnet ud fra valutakursen den dag betalingen registreres).

Når du bestiller en overførsel til udlandet sker det via kontonummer
66109302318.

Bestillinger, hvor indbetaling til konto 66109302318 er sket før kl.
8, vil blive afsendt samme dag (dog ikke weekend/helligdage).
Bestillinger, modtaget efter kl. 8, vil blive afsendt dagen efter (dog
ikke weekend/-helligdage).

Der går typisk 4-7 dage, før beløbsmodtageren kan disponere over
pengene. Enkelte banker er dog længere tid om at overføre penge til
beløbsmodtagerens konto. Dette har vi ingen indflydelse på.

Hvilke lande, SkandiaBanken tilbyder betalinger til, kan du se her

Bestil en overførsel til udlandet her