dobbeltmoral hos TDC
Fra : Michael Petersen

Dato : 01-09-02 17:35

Hej Gruppe

Jeg er tilfreds kunde hos TDC så nedenstående skal ikke læses som kritik af
deres service.
Jeg modtager hver måned deres blad OnCable nyt som jeg gerne læser hurtigt
igennem.

I denne måned har de på side 15 en artikel med Overskriften "Hygge- eller
powersurfing" og lige nedenunder er teksten "Bredbåndsinternet gør det til
en leg at downloade de nyeste film og billeder"
Efterfølgende er en lang artikel om bredbånd og dets fortrinligheder. Det
afsluttes med en sammenlign af forskellige hastigheder når man downloader:
en hjemmeside, et worddokument, et billede, musik/mp3, spillefilm.

Jeg kan endnu ikke komme i tanke om en lovlig hjemmeside eller
internetservice hvor man kan hente de sidste nye spillefilm.

Jeg må indrømme at jeg blev lidt støt over TDC "opfordring" til ulovligheder
for at få solgt deres produkt. Men ok tænkte jeg det er jo heller ikke TDC's
hovepine at der findes pirater der kopierer film.

Da jeg bladrer videre til næste side skifter bladet pludselig standpunkt med
overskrifter "Stop for pirateri"
hmmm tænkte jeg det går jo ikke rigtig i spænd med artiklen på forrige side
så jeg læser lidt videre. Denne artikel omhandler dog ikke softwarepirater
men derimod kortpirater. Altså folk som knækker koden på selector kort og
dermed kan se flere kanaler end de betaler for. Her er der ingen kære mor og
man kan som kortpirat blive idømt øde på op til 90.000 men STOP
(Scandinavian TV Organisaton against Piracy som arbejder for TDC samt andre
udbydere) vil anke dommen forde de synes det er for lidt.

Jeg synes det er for tyndt at TDC skifter holdning på denne måde. Enten
vælger man at acceptere at pirater findes eller også må man vælge at være
imod pirater uanset hvilken type. Denne måde hvor de opfordre til den ene
slags fordi de kan tjene penge på det og er imod nogle andre fordi TDC taber
penge på det er fandme for tyndt.

Michael

Fra : Søren Blom

Dato : 01-09-02 18:19

"Michael Petersen" <mcp_dk@e-mail.dk> skrev i

> [...]
> imod pirater uanset hvilken type. Denne måde hvor de opfordre til den ene
> slags fordi de kan tjene penge på det og er imod nogle andre fordi TDC

Der er intet i det TDC skriver at det skulle være muligt at dovenloade de
sidste nye spillefilm eller andre film underlagt Copyright overhoved, men
der findes mange andre film som man frit kan Dovenloade.
At det er ulovligt at knække Scelektoren bør heller ikke være nogen
overraskelse og man bliver retsforfulgt hvis man gør det, hvis det bliver
opdaget. Jeg kan ikke se hvordan du kan blande de to ting sammen.
--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Michael Petersen

Dato : 02-09-02 08:59

"Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev i

> [...]
> sidste nye spillefilm eller andre film underlagt Copyright overhoved, men
> der findes mange andre film som man frit kan Dovenloade.

Der står tydeligt under overskriften "download de nyeste spillefilm"

> At det er ulovligt at knække Scelektoren bør heller ikke være nogen
> overraskelse og man bliver retsforfulgt hvis man gør det, hvis det bliver
> opdaget. Jeg kan ikke se hvordan du kan blande de to ting sammen.

Jeg blander dem sammen i den forstand at jeg mener at Oncable i den ene
artikel indirekte opfordrer til ulovligher ved at bruge "download de seneste
spillefilm" som salgsargument selv om det i 99% af tilfældende vil være
piratkopi og i den anden artikel trækker en skarp front op mod kortpirater.
Ene og alene fordi de i et dene tilfælde kan tjene penge på piraten og i det
andet tilfælde taber penge på piraten.

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my harddrive?

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 02-09-02 21:51

"Michael Petersen" <mcp_dk@e-mail.dk> wrote:

> [...]
kortpirater.
> Ene og alene fordi de i et dene tilfælde kan tjene penge på piraten og i

Tja, bundlinien vinder over firmaets politik, det er set før, og overrasker
mig ikke det mindste.

Det værste er næsten at det overhovedet ingen konsekvenser har...

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 01-09-02 18:24

"Michael Petersen" <mcp_dk@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
TDC's
> hovepine at der findes pirater der kopierer film.

Jeg sad med den samme tanke som dig da jeg havde kikket OnCable's blad
igennem. Der findes dog rent faktisk steder hvor man lovligt kan hente
spillefilm. Jeg har da i hvert fald fundet denne side:

http://www.ziavideo.com/data/catalog.htm

De film der er mærket med DivX kan man mod betaling downloade og leje i 5
dage. Det er godt nok ikke de nyeste titler, men det ser da ud til at være
lovligt. Det er dog også den eneste lovlige side jeg lige kan komme i tanke
om.

Så jeg vil ikke sige at TDC dirrekte opfordrer til ulovligheder, men de
burde helt sikkert gøre opmærksom på, at mange af de film man kan hente på
nettet rent faktisk er ulovlige, og så kunne de jo passende henvise til
steder hvor man lovligt kan hente musik, film, osv.

/Anders

Fra : Michael Petersen

Dato : 02-09-02 08:54

"Anders K. Olsen" <ako@post4.tele.dk> skrev i

> [...]
> lovligt. Det er dog også den eneste lovlige side jeg lige kan komme i tanke

ja det er da spillefilm men ganske rigtig ikke ligefrem de nyeste.

> [...]
> nettet rent faktisk er ulovlige, og så kunne de jo passende henvise til
> steder hvor man lovligt kan hente musik, film, osv.

Det ville være en rigtig god ide. Intet understøtter et salgsargument som et
godt eksempel

Fra : Anders S..

Dato : 01-09-02 18:27

> [...]
> imod pirater uanset hvilken type. Denne måde hvor de opfordre til den ene
> slags fordi de kan tjene penge på det og er imod nogle andre fordi TDC

Der er masser af steder at man kan DL Traliers til film spildemoer freeware
og shareware helt legalt

Anders

Fra : Michael Petersen

Dato : 02-09-02 08:52

"Anders S.." <webmaster@sikker-surf.remove.dk> skrev i

> Der er masser af steder at man kan DL Traliers til film spildemoer freeware
> og shareware helt legalt
>
> Anders

I annoncen blev der tydeligt skrevet at man kan hente de nyeste spillefilm.
Kan du poste et link hvor jeg kan downloade de nyeste spillefilm lovligt for
det vil jeg da gerne prøve hvis det er muligt.

Fra : Jan Novak [Tournesol~

Dato : 01-09-02 18:40

"Michael Petersen" <mcp_dk@e-mail.dk> wrote in message
> [...]
> afsluttes med en sammenlign af forskellige hastigheder når man downloader:
> en hjemmeside, et worddokument, et billede, musik/mp3, spillefilm.

Minder mig om en side de havde på nettet, hvor de kom med eksempler på film
titler og mp3 musik titler, siden blev dog rimeligt hurtigt rettet, men jeg
reddede mig et screenshot inden da.

det findes her:

http://monovoid.dk/stuff/tdc-piraterne.jpg

Mvh Novak

Fra : Michael Petersen

Dato : 02-09-02 08:50

"Jan Novak [Tournesol^7thcube]" <tournesol@moravia.dk> skrev i

> [...]
> titler og mp3 musik titler, siden blev dog rimeligt hurtigt rettet, men jeg

lige præcis samme oversigt de har i bladet. De har dog ikke titlerne på mere
men størrelserne på filerne er de samme.
Jeg har såmænd ikke noget imod at de sammenligner download tider men i det
mindste kunne de henvise til et sted hvor det kunne hentes lovligt.

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 02-09-02 13:17

Michael Petersen wrote:

> Jeg kan endnu ikke komme i tanke om en lovlig hjemmeside eller
> internetservice hvor man kan hente de sidste nye spillefilm.

Måske ikke biograffilm, men der er da masser af steder på nettet hvor man
kan downloade alt fra kortfilm og musikvideoer til animations- og
novellefilm. Sikkert også en enkelt film eller to i spillefilmslængde...
Helt lovligt.

> [...]
> opfordre til den ene slags fordi de kan tjene penge på det og er imod
> nogle andre fordi TDC taber penge på det er fandme for tyndt.

Jeg tror det kommer mere an på hvordan man læser det.

--
Jacob
Læger Uden Moralske Grænser: http://come.to/LUMG

Fra : Michael Petersen

Dato : 02-09-02 14:12

"Jacob Skaaning" <jskaaning@email.dk> skrev i

> [...]
> kan downloade alt fra kortfilm og musikvideoer til animations- og
> novellefilm. Sikkert også en enkelt film eller to i spillefilmslængde...

Jeg vil være meget interesseret i et link eller to hvis det er muligt.
Helst et der kan understøtte deres udsagn om "nyeste spillefilm" med henvisng
til en størrelse på 730 MB kan det vel næppe omhandle trailere og
musikvideoer.

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 03-09-02 10:21

Michael Petersen wrote:
> [...]
> Helst et der kan understøtte deres udsagn om "nyeste spillefilm" med
> henvisng til en størrelse på 730 MB kan det vel næppe omhandle

for eksempel:
http://www.cinemapop.com/kw_kanakaris_home.aspx?origurl=cinemapop (hurtig
søgning på Google)
Men nu skriver de jo ikke de "nyeste spillefilm"... de skriver at man kan
hente "de nyeste film" og at man også kan hente spillefilm, senere i
reklamen. (Går jeg ud fra fra dit indlæg, har ikke selv set reklamen)
Hvem sagde iøvrigt at det skulle være gratis? Der er masser af online
video-butikker, hvor man køber rettigheden til en videostream.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 02-09-02 14:15

> Jeg kan endnu ikke komme i tanke om en lovlig hjemmeside eller
> internetservice hvor man kan hente de sidste nye spillefilm.

Jeg mener at der nogle link på http://www.divx.com/

/A

Fra : Michael Petersen

Dato : 02-09-02 16:21

"Anders Majland \(Replace DOT with . in address for reply by email\)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i news:akvo8s$k90$1@sunsite.dk:

> Jeg mener at der nogle link på http://www.divx.com/
>
> /A

hmm interessant.
Jeg fandt nogle instruktionsvideo til "basic shooting" samt nogle documentar
og lign.
og minsandten om der ikke bar 8 klassiske episoder af Superman - manden af
stål. De skal da tjekkes ud. De er måske ikke så nye som dem TDC kender til
og de vil nok ikke falde i kategorien "spillefilm" (med undtagelse af en
enkelt Sherlock Holmes film med en spilletid på 1:36)

Fra : Jan Petersen

Dato : 02-09-02 15:44

Ak ak, endnu en som sidestiller _alt_ musik og film på nettet som det
rene pirateri.
Lad nu være med at være så naiv at tro alt hvad diverse film- og
musikdistributører forsøger at bilde folk ind. Der er masser af lovligt
materiale på nettet.
Som et forsøg på at skaffe mig selv et sagsanlæg på halsen, har jeg lagt
en mp3-fil på nettet. Den er fra en endnu ikke udsendt cd og er helt
nyindspillet. Så kan du (og evt. KODA) jo forsøge sig med at gætte
lovligheden.

Den ligger her:
http://home4.inet.tele.dk/janpeter/nr2.mp3

JP

Fra : Michael Petersen

Dato : 02-09-02 15:55

Jan Petersen <janpeter@post4.tele.dk> skrev i

> [...]
> en mp3-fil på nettet. Den er fra en endnu ikke udsendt cd og er helt
> nyindspillet. Så kan du (og evt. KODA) jo forsøge sig med at gætte

ja du kan finde endnu flere gratis og lovlige MP3 på nettet på www.mp3.com og
mange andre steder. Som flere har pointeret (men ikke kunne henvise nærmere
til pånær en enkelt) kan man også hent trailere, musikvideor, novellefilm
etc.

Men endnu har jeg ikke set et eneste site tilbyde gratis download af de
nyeste spillefilm uden at det har været ulovligt.
Det er denne hevisning til "de nyeste spillefilm" som jeg finder forkastelig.
Hvis du kan henvise til en lovlig side hvor jeg kan hente Oceans eleven,
Monsters inc, Heist eller andre film som er udkommet som lejevideo inden for
den nærmeste fremtid er jeg meget interesseret.

Fra : Jan Petersen

Dato : 02-09-02 16:52

Den Mon, 02 Sep 2002 14:55:18 GMT, Michael Petersen <mcp_dk@e-mail.dk>
skrev:

>Det er denne hevisning til "de nyeste spillefilm" som jeg finder forkastelig.

Det er jo ikke andet end en reklamemands sædvanlige "størst, bedst og
billigst". Livet er for kort til at gå op i reklameverdenens salgsgas.

JP

Fra : Peter Brodersen

Dato : 02-09-02 16:12

On Mon, 02 Sep 2002 16:43:54 +0200, Jan Petersen
<janpeter@post4.tele.dk> wrote:

>Lad nu være med at være så naiv at tro alt hvad diverse film- og
>musikdistributører forsøger at bilde folk ind. Der er masser af lovligt
>materiale på nettet.

Hvor kan jeg som dansker lovligt downloade "The Matrix" på nettet?

Hvor kan jeg som dansker lovligt downloade Aquas "Barbie Girl" på
nettet?

Den oprindelige skribent forholder sig blot til TDC's materiale. Det
ville klæde debatten, hvis du gjorde det samme?

--
- Peter Brodersen

Fra : Jan Petersen

Dato : 02-09-02 16:56

Den Mon, 02 Sep 2002 17:11:30 +0200, Peter Brodersen <usenet@ter.dk>
skrev:

>Den oprindelige skribent forholder sig blot til TDC's materiale. Det
>ville klæde debatten, hvis du gjorde det samme?

Det eneste jeg er utilfreds med er alle dem der absolut skal skrige op
om diverse piraterier konstant. Forargelse henledt af uvidenhed er en
grim ting.
Slap nu af og nyd vejret.

JP

Fra : rea721

Dato : 02-09-02 20:21

"Jan Petersen" <janpeter@post4.tele.dk> skrev

> Den ligger her:
> http://home4.inet.tele.dk/janpeter/nr2.mp3

Hvaaa er det Jan himself på grydelåg og bordplade??

--
Rea721 AKA Leon Andrea leon@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse

Fra : Jan Petersen

Dato : 02-09-02 23:34

Den Mon, 2 Sep 2002 21:21:08 +0200, "rea721" <leon@721.dk> skrev:

>Hvaaa er det Jan himself på grydelåg og bordplade?

Nej.

JP

Fra : Banditten

Dato : 02-09-02 20:54

> [...]
> deres service.
> Jeg modtager hver måned deres blad OnCable nyt som jeg gerne læser hurtigt

----------------------------------------Klip--------------------------------
-------------------------------
Hmm det er da ikke noget nyt at TDC har dobbelt moral, de har da, der hvor
pengene kan tjenes er de, bare prøv at se hvor lang tid de var om at få
lukket ned for de små dial programmer der kunne ringe den vide verden rundt,
eller hvor hurtige de er up front når de hånd i hånd er på banen med at få
kradset penge til diverse porno grosserer, som udnytter deres systemer, og
de ved godt at det foregår, men så længe det går godt og vi betaler, reagere
de ikke......

Så det er desværre en debat, der handler om moral, og den uskyld har TDC
mistet for mange år siden, det var Tider da de hed KTAS, der var de rimelige
hæderlige, men de tider er over.... Og det er desværre en tendens de andre
telefonselskaber også har.....

Jeppe

Fra : rea721

Dato : 02-09-02 21:08

"Banditten" <banditten2002@hotmail.com> skrev

> Hmm det er da ikke noget nyt at TDC har dobbelt moral,
> de har da, der hvor pengene kan tjenes er de,

?? Er TDC et filantropisk foretagne?

> bare prøv at se hvor lang tid de var om at få
> lukket ned for de små dial programmer der kunne
> ringe den vide verden rundt,

Er det TDC's skyld at Mobsuk laver programmer, som downloades til en
computer og selv ringer op?

> eller hvor hurtige de er up front når de hånd i hånd er på
> banen med at få kradset penge til diverse porno grosserer,
> som udnytter deres systemer,

? Er det TDC's skyld at brugerer ringer op til Mobsoku's pornolinie ?

> og de ved godt at det foregår, men så længe det går godt
> og vi betaler, reagere de ikke......

Skal TDC vurdere om du har ringet til Mobsoku's sexlinie med vilje eller
blot ved en fejl?

> Så det er desværre en debat, der handler om moral,

Du taler som du har forstand.

> og den uskyld har TDC mistet for mange år siden, det var Tider
> da de hed KTAS,

Nårhhååå ja KTAS havde ADSL....osv osv, kan godt huske det.

> der var de rimelige hæderlige, men de tider er over....

Du burde være advokat med den viden du øser ud af.

> Og det er desværre en tendens de andre
> telefonselskaber også har.....

Meget meget seriøst indlæg.......

Bemærk Fut laaangt væk