Single User opstart med grafisk LILO
Fra : Jan Eggen

Dato : 20-02-01 15:57

Hej.

Jeg skal til at lave en full restore af en Linux server og jeg vil
derfor starte op i single user mode, men hvordan gør man det i en
grafisk LILO, da kan man jo ikke længere skrive "single", eller kan
man?

På forhånd mange tak.

Jan Eggen
ITAI

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 20-02-01 16:07

Jan Eggen wrote:

> [...]
> derfor starte op i single user mode, men hvordan gør man det i en
> grafisk LILO, da kan man jo ikke længere skrive "single", eller kan

Skriver den ikke på skærmen hvordan man kommer i tekst mode?

ctrl-et-eller-andet?

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Leo Laursen

Dato : 20-02-01 16:14

I artikel <3A928805.9E27889A@crc.dk>, skrev "Mogens Kjaer" <mk@crc.dk>:

> Skriver den ikke på skærmen hvordan man kommer i tekst mode?
>
> ctrl-et-eller-andet?
Hos mig er der en prompt neden under den grafiske, så jeg skriver bare
Linux single som jeg plejer
Leo

Fra : Jan Eggen

Dato : 20-02-01 20:21

On Tue, 20 Feb 2001 15:13:50 GMT, "Leo Laursen"
<l.laursen@mail1.stofanet.dk> wrote:

[KLIP]

>Hos mig er der en prompt neden under den grafiske, så jeg skriver bare
>Linux single som jeg plejer

Øv en gang imellem kan man bare ikke se skoven for bare træer, det
står som i skriver i bunden at man skal trykke CTRL+X og herefter
skriver man linux single som altid.
Sådan noget grafisk pjat hører nu heller ikke hjemme på en server...

Tak for hjælpen Mogen og Leo.

--
Med Venlig Hilsen, Jan Eggen
E-mail: jan@eggen.dk * ICQ-UIN 3749663