Asus TX97-X
Fra : Lauridsen

Dato : 01-09-02 16:36

Hej
Jeg har fået fat i subj. men har lidt problemer med at finde ud af hvor stor
en CPU boardet kan klare. Er der en der kan hjælpe ?

Mvh.
Lars

Fra : Mogens

Dato : 01-09-02 16:47

On Sun, 1 Sep 2002 17:35:59 +0200, "Lauridsen"
<dsl30271@vip.cybercity.dk> wrote:

>Hej
>Jeg har fået fat i subj. men har lidt problemer med at finde ud af hvor stor
>en CPU boardet kan klare. Er der en der kan hjælpe ?

Hej

Er ikke helt sikker, men jeg mener at dit kort svarer
til mit gamle Asus P2L97. Ifølge manualen kan det
klare en 333 MHz Pentium 2 CPU, men jeg har med
held haft en 533 MHz Celeron CPU med adapter
kørende i kortet da Celeronnen er låst i multiplieren.

mvh Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-02 19:36

Mogens wrote:

> Er ikke helt sikker, men jeg mener at dit kort svarer
> til mit gamle Asus P2L97.

Det gør det _ikke_. Det er et socket 7 board.

Kortet har en max. standard bushastighed på 66 MHz.
AMD har lavet en K6 300 (ikke K6-2), som er den hurtigste cpu der kan
sættes i.
En K6-2 vil sandsynligvis ikke virke, men check om en evt.
bios-opgradering alligevel understøtter K6-2'ere, i så fald vil max.
hastighed være højeste multiplier(6) gange 66 = 400 MHz (K6-2 400).
Multiplier 6 fås (for den cpu) ved at sætte multiplier til 2 på bundkortet.

Fra : Leony

Dato : 02-09-02 07:17

"greylion snabel-a gmx.net" <"greylion snabel-a gmx.net"> skrev i en
meddelelse news:3d725c95$0$87280$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> En K6-2 vil sandsynligvis ikke virke, men check om en evt.
> bios-opgradering alligevel understøtter K6-2'ere, i så fald vil max.
> hastighed være højeste multiplier(6) gange 66 = 400 MHz (K6-2 400).

Der står ikke rigtig noget om hvilke processorer der vil virke:
http://www.asus.com.tw/download/mbdriver/socket7-430tx.htm
Der står dog for en gangs skyld rimeligt detaljeret hvad den nye BIOS fixer.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 02-09-02 11:46

Leony wrote:

<snip>

> [...]
> http://www.asus.com.tw/download/mbdriver/socket7-430tx.htm
> Der står dog for en gangs skyld rimeligt detaljeret hvad den
<snip>

Der er et par tips at hente hos Toms Hardware, ganske vist ikke
med TX-97-X, men med et /ældre/ Asus-board:

http://www17.tomshardware.com/howto/00q3/000725/index.html

Ud fra siden med BIOS-info fra Asus ser det dog ikke for lovende
ud, men hvis boardet understøtter 2.2v core er det forsøget værd
hvis du kan låne en K6-2 400 et eller andet sted...

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : Finn Holger

Dato : 02-09-02 20:39

Hej!
Løsning:
http://www.anders.dk/tx97.htm

Spørg ikke, hvorfor jeg kunne huske det, hehehe...
Fik sku en K2-350 op påå 412 MHz stabilt..den kører den dag i dag!

Fra : Erik Henrichsen

Dato : 01-09-02 18:42

http://www.anders.dk/tx97.htm

mvh
Erik

Fra : Egon Østergaard

Dato : 02-09-02 15:00

"Lauridsen" <dsl30271@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Jeg har fået fat i subj. men har lidt problemer med at finde ud af hvor
stor
> en CPU boardet kan klare. Er der en der kan hjælpe ?
Har til for nylig kørt med en AMD K6 2 450 MHz klokket til 500 på nævnte
board.
hilsen Egon

Fra : TB303

Dato : 03-09-02 06:44

Lauridsen <dsl30271@vip.cybercity.dk> skrev i news:aktc40$9tf$1@sunsite.dk
> [...]
stor
> en CPU boardet kan klare. Er der en der kan hjælpe ?

Hej Lars.
jeg har en K6-2 450 mhz (i virkeligheden er det en K6-2 500 mzh men den er
så bare blevet underclocket) som det kører stabilt med.For at få den til at
køre, har jeg sat FSB / "Systembussen" til 75 mzh og Multiplieren til
x2.Under normale forhold ville det jo give 150 mzh (75x2) men da CPU´en ser
x2 som x6 giver det jo så 75x6=450 mzh.Bundkortet kan osse køre 83 mzh på
"bussen" men det har jeg både læst og erfaret, at så kører det ustabilt.Jeg
mener det er fordi hastigheden på PCI-busserne bliver for høj.
Så du kan da køre med en 450 mzh.
Håber det hjalp lidt....
ps. en K6-2 skal have 2.2 volt CPUvoltage.

Hvis du vil vide hvordan jumperne skal stå så skriv tilbage......

--
Mvh Tommy Christiansen
[SANTA]-Cinnober

www.santaclan.dk