Uønsket, pludselig genstart?!?!
Fra : Morten M. Jørgensen

Dato : 01-09-02 14:57

Hej,

Min maskine:

Athlon Classic 750, Asus K7V , 640 MB PC 133 (1x128 +1x512) , IBM 25 GB
deskstar , IBM 80 GB deskstar. Windows XP Pro

Den har inden for den sidste måned fået en underlig ide med at pludselig gå
totalt ned og genstarte uden advarsel eller det der ligner!?!? Jeg skyder
selv på at det må være et hardware problem, derfor har jeg postet den her.
Selv mener jeg enten det må skyldes min harddisk (25 GB) hvor mit system
ligger på, den har på det sidste sagt sjove lyde en gang i mellem og kørt
sløvt. Derudover har jeg lige erhvervet mig 512 MB RAM oven i mine 128 da
jeg troede det var derfor maskinen kørte sløvt.Det er en Trade Tech blok som
jeg købte brugt, men div. RAM testere har ikke fundet noget problem ved dem!

Det kan måske også tænkes det er et software problem, det er somregel sket
når maskinen har haft meget at lave altså enten i opstarten af windows hvor
div. programmer skal startes osv. Eller når der har kørt musk og et par
explorer og et tungt grafik program oven i!

Nogen der har en ide om hvad det er der er galt!?!?! Kunne være meget rart
at kunne stole på at den ikke går ned nu når jeg skal til og i gang med
skolen igen

På Forhånd Tak

--
MMJ
In order to create - You must destroy!

Fra : Eh-Fniller

Dato : 01-09-02 15:43

Morten M. Jørgensen wrote:

> [...]
> at kunne stole på at den ikke går ned nu når jeg skal til og i gang med

Hejsa.
Det er det typiske meget trælse ting de har lavet i XP.
men det heldige... hvis man rækker sig langt.... er at du kan slå denne
reboot funktion fra inde i dit kontrolpanelet.
Derved kommer der så en fejlmelding op når systemet crasher.
Og den må jeg så sige endelig er noget bedre end w98.

Det trælse ved XP er at alt hardeware SKAL være 200% perfekt.
Hvis ikke så har man problemerne.

Fra : M.N.

Dato : 01-09-02 16:07

"Eh-Fniller" <en_skod@email.com> wrote in message

KLIP
> Det trælse ved XP er at alt hardeware SKAL være 200% perfekt.
> Hvis ikke så har man problemerne.

Det passer ikke. Mit virker kun 100% perfekt!

Mogens

Fra : Eh-Fniller

Dato : 01-09-02 17:45

M.N. wrote:

> "Eh-Fniller" <en_skod@email.com> wrote in message
>
> KLIP

> Det passer ikke. Mit virker kun 100% perfekt!
>
> Mogens

jamen... tillykke ;)

Fniller

Fra : Egon Rosendal

Dato : 07-09-02 18:55

"M.N." <mogens"fjern dette"@dbs.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Det trælse ved XP er at alt hardeware SKAL være 200% perfekt.
> Hvis ikke så har man problemerne.

Det passer ikke. Mit virker kun 100% perfekt!

Mit hardware er ikke 100% perfekt. Alligevel virker XP perfekt. (Det er
måske fordi, det er højttalerne, der ikke virker???).

Egon

Fra : Madsen

Dato : 01-09-02 18:00

Morten M. Jørgensen skrev:

> Nogen der har en ide om hvad det er der er galt!?!?! Kunne være
> meget rart at kunne stole på at den ikke går ned nu når jeg skal
> til og i gang med skolen igen

Når du siger at din harddisk siger nogle sjove lyde, så ville det nok
være den jeg ville mistænke i første omgang. Man kan godt forestille
sig at Windows vil genstarte hvis den ikke får de data som den har bedt
om og hvis harddisken er ved at stå af og resetter læse/skrive-hovedet,
fordi den ikke kan finde data på disken, så går det galt. Jeg har selv
prøvet det med en IBM-disk. Havde jeg ikke bedt WinXP om at den ikke
skulle genstarte ved fejl, så havde den sikkert også bare genstartet i
stedet for at komme med en blå skærm, som den gjorde i mit tilfælde.

Prøv at gå ind i Kontrolpanel > System > Avanceret > Indstillinger ud
for Start og Genoprettelse og fjern så fluebenet ved 'Genstart Auto-
matisk'. Næste gang du får en fejl, vil der så sikkert komme en blå
skærm med en fejlmeddelelse som du muligvis kan bruge til at spore dig
ind på problemet.

Madsen.

Fra : Morten M. Jørgensen

Dato : 02-09-02 05:23

> [...]
> matisk'. Næste gang du får en fejl, vil der så sikkert komme en blå
> skærm med en fejlmeddelelse som du muligvis kan bruge til at spore dig

Lækkert, det prøver jeg. Jeg vidste egentlig ikke at XP Pro kunne finde på
den slags - er det ikke lidt imod NT ånden?

Tak for svaret!

MMJ
In order to Create - You most destroy!
(ved email fjern NO og SPAM)