FCPGA???
Fra : carsten

Dato : 01-09-02 12:57

Hvad er FCPGA???

Er det en bestemt type sokkel???

MVH Carsten

Fra : o&u

Dato : 01-09-02 14:39

On Sun, 01 Sep 2002 13:57:04 +0200, carsten <cwang@mail1.stofanet.dk>
wrote:

>Hvad er FCPGA???

en bestemt type socket370 cpu'er

>Er det en bestemt type sokkel???

nej, der er tre typer cpu'er til socket370: ppga, fcpga og fcpga2

De er ikke vanvittig forskellige. Men er ikke pin-kompatible.

Man kan modificere en ppga socket til fcpga:
http://www4.tomshardware.com/cpu/00q1/000229/index.html

fcpga til fcpga2:
http://www.overclockers.com/tips965/index04.asp
http://www6.tomshardware.com/cpu/01q3/010919/index.html

men ingen har haft held med ppga til fcpga2.

mvh

John

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 01-09-02 14:40

"carsten" <cwang@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:83v3nugia5pj2rc170mdpt1hit7sbc3016@4ax.com...
> Hvad er FCPGA???
>
> Er det en bestemt type sokkel???

Hej Carssten,

Det er ganske som gættet en bestemt type sokkel. Forkortelsen dækker over en Intel-opfindelse med 478 ben.
Læs evt. mere på http://whatis.techtarget.com/definition/0,,sid9_gci214545,00.html
der har en god forklaring (på engelsk).

Ole Gaarde Kristensen
- Fornærm aldrig 7 personer hvis du kun har en seksløber -

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 01-09-02 15:00

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3d7218c9$0$264$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
"carsten" <cwang@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:83v3nugia5pj2rc170mdpt1hit7sbc3016@4ax.com...
> Hvad er FCPGA???
>
> Er det en bestemt type sokkel???

Sikke noget sludder jeg fik fyret af før. Jeg hader når jeg tænker 1 men svarer 2
Tror det skyldes at man er så vant til at der er forskellige sokler til forskellige CPU'er, og dette er en undtagelse.
o&u har naturligvis helt ret i sin forklaring (men min henvisning til WhatIs er nu god nok