Maskine vil ikke boote efter at have fået ~
Fra : Kim Jeppesen

Dato : 01-09-02 11:40

Hej NG

Min Presario 5000 5BW120 vil ikke boote når jeg isætter 2 stk. 256 mb SD-ram
pc133. Maskinen kan iht. spec kører med 2 256 moduler - men den er død -
intet sker. Hvis jeg kun isætter 1 stk. sammen med mine gamle 64 eller 128
optæller maskinen kun de 64/128 og fortæller der er en "164-memory size
error".

Jeg har opgraderet min bios til nyeste version, jeg har sat msconfig til at
kunne håndtere max 512 mb og jeg har "nulstillet" maskinen ved at tage
batteriet ud i et par minutter. Men som i nok kan regne ud uden nogen
effekt. Et opkald til Compaq medførte beskeden, at de kun supporterede
original hardware - flot.

But what dælen do I do. De nye ram er godt nok 133, mens maskinen kun kører
100 - men lige nu kører den jo fint på Kingston 133, så jeg tror ikke det
har betydning, men måske ?

Alle gode råd vil blive værdsat - ellers skal jeg igang med en irriterende
tilbagesendelse af de nye ram - og betale porto o.l. JEg har virkelig brug
for flere ram Rammene er Veritech, 7,5ns.

Mvh Kim

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 01-09-02 13:32

"Kim Jeppesen" <blackhole@mail.dk> har med klæbrige fingre ramt
tastaturet på en måde, så disse sprøde ord er fremkommet:

>Rammene er Veritech, 7,5ns.

Jeg har hørt at nogle Compaq's kan være kræsne med mht. mærke ram.

Min egen er dog ikke (1 Buffalo,1 Kingston og 1 noname).

MVH Simon Walther-Larsen
"Hvis alle tænker på sig selv, er der tænkt på alle"

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 01-09-02 19:29

"Simon Walther-Larsen" <waltherlarsen@msn.com> wrote in message
> Jeg har hørt at nogle Compaq's kan være kræsne med mht. mærke ram.

Hej Simon

Har du ikke overvejet at søge ind som supporter hos Compaq

Men du har ret i de kan være følsomme - men den kører lige nu med en stang
128 mb Kingston, så helt mærkevareloyal er den altså ikke - og ej heller
jeg.

Men tak for dit input.

Mvh Kim

Fra : Leony

Dato : 02-09-02 07:23

"Kim Jeppesen" <blackhole@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> optæller maskinen kun de 64/128 og fortæller der er en "164-memory size

Man kan få både single sided og double sided RAM moduler. Måske er de
moduler du har købt ikke supporteret af maskinen.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 03-09-02 17:30

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message
> Man kan få både single sided og double sided RAM moduler. Måske er de
> moduler du har købt ikke supporteret af maskinen.

Jeg tror du har ramt rigtigt - for det skulle nok have været double (kaldet
DIMM) men det er det desværre ikke Nå - de var forstående i biksen, så
jeg kan bare returnere, men de havde desværre ikke Kingston SDram DIMM PC133
i 256 mb-moduler.

Det er ren videnskab at købe ram til mærkevare-PC´ere...

Tak for hjælpen.

Mvh Kim

Fra : Leony

Dato : 04-09-02 07:45

> [...]
> DIMM) men det er det desværre ikke Nå - de var forstående i biksen, så
> jeg kan bare returnere, men de havde desværre ikke Kingston SDram DIMM

God service i biksen der, det er rart at der findes butikker der yder sådan
en service.

> Det er ren videnskab at købe ram til mærkevare-PC´ere...

Desværre er det jo kun fordi at mærkevare-PCproducenterne vil gøre det
svært.

> Tak for hjælpen.

Velbekomme.