Transparent ethernet-ethernet router?
Fra : Günther Pedersen

Dato : 01-09-02 10:58

Jeg har et lille hjemmenetværk med 4 PC'er.
Det er koblet sammen via en switch.
Til switchen er også koblet min TDC-BB.

Det kører i sådan set fint nok idag (jeg har 2 ekstra IP adresser til BB).

Mit spørgsmål er så: findes der en router som kan opnå 4 IP adresser på den
ene side og lave NAT til 4 brugere på den anden side med fuld
port-forwarding?.

Formålet skulle være at få et simplere LAN, hvor alle IP adresser ligger i
samme segment, men samtidig har alle brugere fuld adgang og funktionalitet
vedrørende Internettet.

Findes en sådan dims?

Venlig hilsen
Günther

Fra : Jesper Have

Dato : 01-09-02 18:41

JA du skal bare ha en router der kan klare flere IP eks. zyxel's
www.zyxel.dk

Med venlig hilsen
Jesper Have

Fra : Günther Pedersen

Dato : 01-09-02 19:17

Jesper Have wrote:
> JA du skal bare ha en router der kan klare flere IP eks. zyxel's
> www.zyxel.dk
>
> Med venlig hilsen
> Jesper Have

Har du et bud på, hvad en sådan skulle hedde.
Jeg har været på Zyxel hjemmeside og kunne ikke lige finde en sådan router.

Venlig hilsen
Günther

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 01-09-02 20:32

"Günther Pedersen" <gynther.pedersen@tdcadsl.dk> writes:

> Formålet skulle være at få et simplere LAN, hvor alle IP adresser ligger i
> samme segment, men samtidig har alle brugere fuld adgang og funktionalitet
> vedrørende Internettet.

Jeg ville klart gribe det anderledes an, og blot tildele hver maskine
en RFC1918-adresse ved siden af den offentlige adresse den har nu. På
den måde slipper du for at skulle punge ud til en router, hvis du da
kan finde en til en overskuelig pris der kan det du søger.

I <news:akqdmi$ela$1@carlsberg.amagerkollegiet.dk> fik jeg at vide at
selv Windows kan finde ud af sådan noget

--
Jacob - www.bunk.cc
Overflow on /dev/null, please empty the bit bucket.

Fra : Günther Pedersen

Dato : 02-09-02 06:05

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> [...]
>
> I <news:akqdmi$ela$1@carlsberg.amagerkollegiet.dk> fik jeg at vide at
> selv Windows kan finde ud af sådan noget

Den løsning brugte jeg også, da jeg havde WIN98 på alle maskinerne.
Nu har 3 af dem WIN-XP og i XP kan jeg ikke få det til at virke med 2 IP
adressser per kort.

Venlig hilsen
Günther