Vil bruge HypoerTerminal til Cisco-router!~
Fra : _ ct

Dato : 01-09-02 09:09

Hej!

Jeg har en Cisco SOHO 77 jeg gerne lige vil ind i via seriel-porten på
PC'en.
Jeg kobler på serielporten og bruger et "konsol-kabel" hen i konsolporten på
routeren ???

(Hvad hedder sådan et kabel egentlig???)
Jeg peler at kalde det et konsol-kabel, er det enn korrekt betegnelse?

Er det dét, som også kaldes "null-modemkabel" - eller er dét noget andet ?

Jeg er lidt i tvivl om hvordan HyperTerminal skal indstilles og hvad de
forskellige punkter egentlig betyder ???

Jeg vil egentlig godt forstå lidt af de forskellige punkter!

*** Bit pr. sekund:
Det kan jeg vel bare sætte til det højste mulige
921600 bps
Det er vel alligevel svageste led som sætter faren, så det har vel ingen
betydning?

*** Databit:
Mion ikke den altid skal stå på 8 (da almindelige PC'ere vel altid har 8
bits på en byte)

*** Paritet:
Sætter jeg til: Ingen. Ved ikke om det er korrekt?
Men er der tilfælde (til router-konfigurationer), hvor der skal sættes
paritetsbit?

*** Stopbit:
Sætter jeg til: 1
Er der overhovedet nogle tilfælde (til router-konfigurationer), hvor den
skal indstilles til 2.

*** Flowstyring:
Jeg lader den stå på: Ingen! Ved ikke om det er korrekt?
Hvis man bruger HyperTerminal til at konf. en router skal der så nogen-gange
Flowstyring på ??
I hvilke tilfælde bruger man XON/XOFF ?
I hvilke tilfælde bruger man Hardwareflowstyring ?

Håber nogen kan uddybe lidt om HyperTerminal!

Er det i øvrigt det bedste, at bruge HyperTerminalk som er indbygget i
Windows, eller er der nogle fordele i at bruge et tredjepartsprodukt?
Findes der bedre Terminalprogrammer

Hilsen / Best regards
Carsten

cajuth(remove_all_this_in_the_brackets)@tiscali.dk
cajuth(fjern-dette-i-parantes)@tiscali.dk

Fra : Peter Jensen

Dato : 01-09-02 18:42

"_ ct" <cajuth(fjern-dette-i-paramtes)@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> PC'en.
> Jeg kobler på serielporten og bruger et "konsol-kabel" hen i konsolporten

....SNIP

Jeg benytter standard indstillinger (muligvis ændrer jeg til laveste
hastighed) når jeg bruger Hyper.
Men - det gør jeg ikke. Du kan evt prøve telnet.

Mvh.:
Peter Jensen

Fra : _ ct

Dato : 01-09-02 19:35

Jeg bruger selv standard-indstillingerne, men nu spurgte jeg konkret (af
nysgerrighed), om nogen kunne fortælle om de enkelte punkter!

Hilsen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-09-02 22:43

On Sun, 1 Sep 2002 10:08:55 +0200, "_ ct"
<cajuth(fjern-dette-i-paramtes)@tiscali.dk> wrote:

> Jeg har en Cisco SOHO 77 jeg gerne lige vil ind i via seriel-porten på
> PC'en.

Kort sagt er svaret på alle dine HyperTerm spørgsmål, at det er
ligegyldigt hvad man bruger, bare man bruger det samme i begge
ender. Da en almindelig Cisco-router kører 9600 8N1 uden flow-
control, skal du gøre det samme i pc-enden.

> (Hvad hedder sådan et kabel egentlig???)

Et konsol-kabel. Og hvis der ikke skal være tvivl kan man jo
kalde det 'et Cisco-rullet kabel', for det er ikke et standard-
kabel.

> Er det dét, som også kaldes "null-modemkabel" - eller er dét noget andet ?

I et null-modemkabel 'krydser' man signalerne. Cisco-kablet
kaldes 'rullet', fordi man skal forestille sig, at man har vredet
(rullet) den ene ende en halv omgang.

> Findes der bedre Terminalprogrammer

Jeg bruger CRT, der er vældig fint. Jeg har tidligere brugt WRQ
Reflection, og det var også godt, men det er desværre ret dyrt,
og så er pakken af en størrelse, der virker som overkill.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : _ ct

Dato : 04-09-02 05:50

Vil det sige at et "null-modem-kabel" er det samme som et "krydset kabel" ?

--

> [...]
>
> -A
> --
> Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon
Postel

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-09-02 07:04

On Wed, 4 Sep 2002 06:50:24 +0200, "_ ct"
<cajuth@(remove_all_this_in_the_brackets)tiscali.dk> wrote:

> Vil det sige at et "null-modem-kabel" er det samme som et "krydset
> kabel" ?

Jeg bruger ikke betegnelsen "krydset kabel" om et null-modem, men
et null-modem kabel er som sagt krydset.

Men se i øvrigt
http://www.hardwarebook.net/cable/serial/nullmodem9to9.html
http://www.hardwarebook.net/cable/serial/ciscoconsole9.html

Og læs så http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html, lad
vøre med at top-citere og klip i det du svarer på.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/