Default handling for ukendte filtyper i ga~
Fra : Brian Christensen

Dato : 31-08-02 23:00

Jeg er lidt træt af at browseren læser diverse binære formater som
html/tekst i stedet for at prompte for download af filen.
Det sker fx. ved det pakkeformat winamp bruger til skins (.wsz).

Er der nogen, der har en løsning på det - altså få Galeon til at prompte
for download af filen i stedet for at loade den som html/tekst??

mvh
Brian

Fra : Peter Mogensen

Dato : 31-08-02 23:24

Brian Christensen wrote:
> Jeg er lidt træt af at browseren læser diverse binære formater som
> html/tekst i stedet for at prompte for download af filen.
> Det sker fx. ved det pakkeformat winamp bruger til skins (.wsz).

Er du sikker på det er det der sker? Det sker nemlig også for mig i
Mozilla indimellem. Men jeg går stærkt ud fra at det er fordi serveren
fejlagtigt sender text/plain eller text/html istedet for
application/octet-stream. Nogen IIS-server har et meget anstrengt
forhold til MIME-typer.

Peter

Fra : Brian Christensen

Dato : 01-09-02 00:24

On Sun, 01 Sep 2002 00:24:20 +0200, Peter Mogensen wrote:

> [...]
> fejlagtigt sender text/plain eller text/html istedet for
> application/octet-stream. Nogen IIS-server har et meget anstrengt forhold

Det er muligt at det er serveren, der sender forkerte oplysninger, eller
også kender Galeon bare ikke den MIME type. Men er der ikke en "default"
handling for ukendte MIME typer??

mvh
Brian

Fra : frank damgaard

Dato : 02-09-02 02:30

Brian Christensen <linux@guess.what.to.remove.jordhulen.dk> wrote:

> Det er muligt at det er serveren, der sender forkerte oplysninger, eller
> også kender Galeon bare ikke den MIME type. Men er der ikke en "default"
> handling for ukendte MIME typer??

Ja og ofte sættes det på serveren til f.eks. text/plain eller text/html ;(
Hvad skal den stakkels browser så gøre ?
Der er kun et at gøre, bed webmaster om at konfigurere server korrekt til
filtyperne der lægges på serveren.

Selv apache har i conf som standard :

# DefaultType is the default MIME type the server will use for a document
# if it cannot otherwise determine one, such as from filename extensions.
# If your server contains mostly text or HTML documents, "text/plain" is
# a good value. If most of your content is binary, such as applications
# or images, you may want to use "application/octet-stream" instead to
# keep browsers from trying to display binary files as though they are
# text.
#
DefaultType text/plain

--
no signature :)

Fra : Soeren Sandmann

Dato : 02-09-02 11:27

frank damgaard <frank_tmp4@post.cybercity.dk> writes:

> Ja og ofte sættes det på serveren til f.eks. text/plain eller text/html ;(
> Hvad skal den stakkels browser så gøre ?

Så vidt jeg ved bestemmer Internet Explorer filtypen ud fra urlens
efternavn, hvilket strider mod HTTP-standarden.