[.Net,c#] "P‘n" udskrivning af dato fra SQ~
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 31-08-02 18:30

Jeg har et par skønhedsproblemer med noget .Net-kode.

Jeg henter nogle datoer fra en SQL Svr (2k), der udskrives til en browser
vha en
Repeater. Koden til dette er:

<%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "Dato") %>

Men datoerne udskrives som

9/2/2002 12:00:00 AM (dette er datoen som den står i SQL-Svr feltet)

Hvor jeg blot gerne ville have det som

02.09.2002

I reg. ASP ville det kunne klares med kode som

Session.LCID = 1030

.... men hvordan i .Net ? Jeg har fået snuset mig frem til, at det _må_
være i
System.Globalization{}, men jeg har problemer med at få det til at virke
korrekt.

Og det sidste problem: Jeg vil godt kunne tænke mig at kunne veksle lidt
imellem
hvordan datoer og tids-angivelser skal udskrives - men hvordan ? Det
svarer til at jeg
gerne vil have udskrevet

2. september 2002 i stedet for 02-09-2002 ... altså fx via vblongdate,
vbshortdate
etc. Jeg koder i c#, så jeg kan ikke klare det ved at inkludere
Microsoft.VisualBasic-
namespace'et .Så vidt jeg kan forstå via en artikel fra 4Guys [1], så
gøres dette ved
at overloade ToString()-metoden. Dette har jeg så forsøgt med koden

<%# DataBinder.Eval(Container.DataItem,"Dato").ToString("dd. MMM. yyyy")
%>

Men compileren brokker sig [2] over, at man ikke kan overloade ToString
()-metoden med
kun ét argument.

Hvor er det jeg går forkert ?

[1] http://www.aspfaqs.com/aspfaqs/ShowFAQ.asp?FAQID=181
[2] CS1501: No overload for method 'ToString' takes '1' arguments

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Guid

Dato : 31-08-02 23:58

"Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> wrote in message
> [...]
> %>
>
> Men compileren brokker sig [2] over, at man ikke kan overloade ToString

Mon ikke problemet er at du prøver at overloade ToSting() på et String
objekt? ToString() metoden på strenge kan nemlig ikke tage en streng som
parameter.
Hvis du derimod prøver at sige ToSting() på et DateTime objekt kan du bruge
..ToString("dd. MMM. yyyy") som derefter vil blive formateret på denne måde.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 01-09-02 11:07

Guid wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> "Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> wrote in message

&gt; > %>

> [...]
> ..ToString("dd. MMM. yyyy") som derefter vil blive formateret på denne

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 01-09-02 11:14

> [...]

> ..ToString("dd. MMM. yyyy") som derefter vil blive formateret på denne

mange tak ...

<%# System.Convert.ToDateTime(DataBinder.Eval(Container.DataItem,
"Dato").ToString()).ToString("dd. MM. yyyy") %>

... var koden, der virkede. Jeg vil ikke kalde det specielt kønt, men det er
jo konsekvensen af at arbejde med c# eller andre lignende sprog ...

/Jesper Stocholm
http://stocholm.dk