p-piller hvornår
Fra : Jens

Dato : 31-08-02 20:41

Hej Ng
Vi har i vores lille familie en datter der gerne vil have p-piller, men vi
(voksne) er meget i tvivl om, hvornår unge piger er gamle nok til det.

Vi er også meget i tvivl om, hvorlænge vi kan blive ved med at forbyde
hende, at gå i seng med sin kæreste. Som hun selv siger det er jo hendes
krop.

Er der nogen der vil dele ud af sine erfaringer, vil vi være meget glade for
det.

Jens

Fra : Vagn Torup & Rikke B~

Dato : 31-08-02 22:24

Jens <jannieogjens@hansen.mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d711bea$0$182$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> krop.
>
> Er der nogen der vil dele ud af sine erfaringer, vil vi være meget glade

Hej Jens
Det ville hjælpe lidt, hvis du skrev, hvor gammel hun er
Er hun under 15 er hun jo under den seksuelle lavalder, men omvendt er det
jo bedre at give hende p-piller i en alder af 14 og dermed undgå hun bliver
gravid end bare og sige nej, og hun så gør det alligevel. Reelt set kan I jo
ikke forbyde hende at gå i seng med en kæreste.
Jeg ville dog indskærpe hende kraftigt, at hun skal bede ham om at bruge
kondom også pga sygdomme. Det er jo ikke sikkert, det er hans første gang!
I kan jo også tale med jeres læge om det hele, uden hun er med og høre hvad
han/hun har af erfaringer med at give p-piller til piger i den givne alder.
MVH Rikke

--
Du kan finde ideer til aftensmaden,
aktiviteter med ungerne, sparetips,

Fra : Jens

Dato : 31-08-02 22:30

> Det ville hjælpe lidt, hvis du skrev, hvor gammel hun er

Hej Rikke
Det var lidt med vilge at jeg ikke skrev hendes alder, da jeg regnede med at
så ville jeg få mere almene svar.
men tak for din hjælp.

Det er sq svært når de små bliver de store.

hilsen Jens

Fra : Tomas O.

Dato : 31-08-02 23:50

Jens skrev:

> [...]
> regnede med at så ville jeg få mere almene svar.
> men tak for din hjælp.
>
> Det er sq svært når de små bliver de store.

Sværere når de er piger.. af en eller anden grund..

Hilsen
Tomas

Fra : WebWoman

Dato : 01-09-02 16:27

"Jens" <jannieogjens@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Vi har i vores lille familie en datter der gerne vil have p-piller, men vi
> (voksne) er meget i tvivl om, hvornår unge piger er gamle nok til det.

Kommer jo an på hendes helbred, så lad lægen afgøre det.

> Vi er også meget i tvivl om, hvorlænge vi kan blive ved med at forbyde
> hende, at gå i seng med sin kæreste. Som hun selv siger det er jo
> hendes krop.

Hvorfor vil I forbyde hende det?

Handler det om angst for, at hun bliver gravid er P-piller (måske)
løsningen.

Handler det om angst for, at hun smittes af sygdomme er snak om at beskytte
sig langt bedre end forbud.

Min seksuelle debut blev indledt uden mine forældres viden og tilladelse.
Havde mine forældre forbudt mig at dyrke sex, kan jeg forsikre, at det ikke
havde haft nogen effekt. Da jeg først havde smagt på varen, kunne ikke ti
vilde forældre holde mig tilbage. Da slet ikke med forbud.

Længe før jeg nåede den kriminelle lavalder smuttede jeg hjem til kæresten
direkte efter skoletid.

Man kan altså nå ret mange omgange hed, heftig og dejlig sex inden ens
forældre forventer man sidder ved middagsbordet *S*

Venlige hilsner Lisbeth

Fra : Winnie Henriksen

Dato : 01-09-02 20:21

On Sun, 1 Sep 2002 17:26:43 +0200, "WebWoman" <webwoman@ FJERN
chicks.dk> wrote:

> [...]
>
>Man kan altså nå ret mange omgange hed, heftig og dejlig sex inden ens
>forældre forventer man sidder ved middagsbordet *S*

Jep, vi (manden & jeg) "legede" en leg med hans mor - vi satte os helt
stille på sengen og mindre en 2 min efter blev der rådt "så er der
kaffe og the" hvad der skete efter skole (vi gik i samme klasse) og
ind til de kom hjem det tænkte hun ikke på

Det more vi os stadig over (20 år sener)

Vi - mine brødre og jeg - fik henholds vis p-piller og kondomer da vi
blev 15 år, med endnu en forklaring samt besked på at det ikke var en
opfordring men en sikkerhedsforenstaltning.

Vi gjorde noget af det samme med min lille svigerinde dvs. jeg købte
kondomer til hende fordi hun ikke kunne lide det selv.

Mine piger (14 & 10) vil også kunne få kondomer af os for tiden syntes
jeg ikke er til p-piller med alt den sygdom der er. Så nå de begynder
på drenge ja så køber jeg nogen til dem og så får de endnu en
"forelæsning" det er nok det eneste man kan gøre

Mvh

Winnie
Med venlig hilsen

Winnie Henriksen

Fra : Hooney

Dato : 01-09-02 16:44

"Jens" skrev d. 31-08-02 20:41 dette indlæg :
> [...]
>
> Vi er også meget i tvivl om, hvorlænge vi kan blive ved med at forbyde
> hende, at gå i seng med sin kæreste. Som hun selv siger det er jo

Hej Jens
Din datter kan godt gå til lægen og få p.piller uden jeres viden.Han/hun
har nemlig tavshedspligt.
Derfor, mit gode råd er:støt din datter,snak med hende om
sikkerhed(sygdomme),og at hun IKKE på noget tidspunkt må føle sig
presset af drengen.At hun selv bestemmer over sit seksualliv,og at hun
på et HVILKE SOMHELST tidspunkt i "legen",kan sige STOP,hvis det lige
pludselig ikke føles rigtigt.Sig til din datter at du/I vil støtte
hendes valg,og vil svarer sandfærdigt på hendes evt. spørgsmål.
Du/I skal gerne have hendes tillid,således at hun ved at I ALTID er
der,for hende.
Når jeres datter er så stor,at hun selv nævner p.piller,vil det sige,at
hun går og leger med tanken.Måske bliver det ved tanken et godt stykke
tid endnu,men jeg syntes aligevel at det er en god ide at opstarte med
pillerne.(hellere for tideligt,end for sent)
Iøvrigt syntes jeg at det er dejligt at din datter udviser jer tillid,og
snakker prevension med jer.Byg trykt videre på DEN tillid.Man kan
aligevel ikke "svømme mod strømmen", så hellere svøm med,OG VIND
Kærlig hilsen og PØJ PØJ Hooney

http://www.kandu.dk/