Header http/1.0+ CACHEstyring til jobsøgni~
Fra : Phillip Bøgh

Dato : 31-08-02 17:53

Jeg vil på flere sider gerne undgå cache uden tidskrævende fejl.
Bruger HELT oppe i toppen http/1.1 standardkoderne:

header("Expires: now"); // OK også selvom jeg skriver en gl.dato
header("Last-Modified: " . gmdate("D, d M Y H:i:s") . " GMT");
header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate");
header("Pragma: no-cache");

Men jeg får Fejlen på Last-Modified: som er: "Validation returned same
object" , som ses forklaret på:
http://www.web-caching.com/cgi-web-caching/cacheability.py?query=http%3A%2F%2Ffindjob1.dk%2FJobbet.php&descend=on
Som der også kan ses mangler ETag ?.

Hvorfor får jeg den tidsforbrugende fejl?

Phillip Bøgh
F/ www.FindJob1.dk

Fra : Troels Arvin

Dato : 31-08-02 18:19

On Sat, 31 Aug 2002 18:52:49 +0200, Phillip Bøgh wrote:

> Jeg vil på flere sider gerne undgå cache uden tidskrævende fejl
Det er uklart, hvad du præcis mener med "tidskrævende fejl".

> header("Expires: now"); // OK også selvom jeg skriver en gl.dato
HTTP datoformatet inkluderer ikke "now". De fleste applikationer vil nok
tolke det som du ønsker, men det er der så vidt jeg ved ingen standard
for. Derfor: Hvis du endelig vil have linjen, så sæt den til en valid dato
i fortiden.

> header("Last-Modified: " . gmdate("D, d M Y H:i:s") . " GMT");
Hvorfor sender du den header? Den bør afspeje, hvornår URL'ens indhold
senest ændredes, eller slet ikke være der.

> Som der også kan ses mangler ETag ?.
Hvad er det egentlig, du ønsker? Vil du have siden til at være cachebar (i
en eller anden form) eller ikke-cachebar? Ud fra dit indlæg lyder det som
om, at du _ikke_ vil have den til at være cachebar overhovedet, og i så
tilfælde er cache validators såsom ETag og Last-Modified irrelevante.