trådløst tastatur og mus
Fra : Dettmaring

Dato : 31-08-02 14:38

...har lige investeret i ovennævnte "Microsoft Wireless Desktop"
Er der nogen der aner hvor lang tid batterierne holder når PCen er tændt
halvdelen af døgnet?
Venlig hilsen
Carsten
"opfinderen af gummistøvlen hed Macintosh.."
www.fysikogkemi.dk

Fra : tnc99

Dato : 31-08-02 15:14

aner det ikke, men jeg har et spørgsmål... hvor langt kan du komme væk fra
modtageren??

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 31-08-02 15:17

"Dettmaring" <dettmaring@mail1.stofanet.dkx> skrev....

> Er der nogen der aner hvor lang tid batterierne holder når PCen
> er tændt halvdelen af døgnet?

Umuligt at svare på uden et mere præcist kendskab til de lokale
forhold. Står tastatur og mus klods op ad senderen, så holder
batterierne længere end hvis de står 5 meter fra senderen.

Hvis PC'en bare er tændt uden at blive benyttet, så holder
batterierne længere end hvis der sidder en tastaturbokser og klimper
konstant.

Bedste råd: Ha' et sæt ekstra batterier liggende til første gang
sættet løber tør for batterier, så du ikke bliver taget på sengen når
du får svaret på dit spørgsmål.

--
Kent Oldhøj

Fra : Tinky Winky

Dato : 31-08-02 15:49

> ..har lige investeret i ovennævnte "Microsoft Wireless Desktop"
> Er der nogen der aner hvor lang tid batterierne holder når PCen er tændt
> halvdelen af døgnet?

Har selv et logitech wireless keyboard. Jeg bruger genopladelige batterier.
De antal gange jeg skifter/lader op om året, kan tælles på en hånd.

Generelt - jo mere du bruger tastaturet, des mere strøm bruger det. Hvis
computeren fx er tændt mens du sover, bruger den ikke så meget strøm.